نشان لیاقت المپیکی‌ها
مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی سه‌شنبه شب با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. به گزارش «ایسنا»، در این مراسم که به میزبانی آکادمی المپیک برگزار شد، دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله‌ سجادی معاون وزیر، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته و جمعی از ورزشکاران و روسای فدراسیون‌ها حضور داشتند.
در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک از ۱۲ مدال‌آور المپیک ۲۰۱۲ لندن تجلیل شد و به مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان جایزه داده شد. ضمن اینکه نشان IOC نیز به ۱۲ مدال‌‌آور المپیک لندن اهدا شد. در این مراسم به دستور نوبخت به احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک لندن معادل مدال طلا جایزه داده شد. حمید سوریان، بهداد سلیمی، امید نوروزی، قاسم رضایی(مدال طلا)، احسان حدادی، محمد باقری معتمد، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال، صادق گودرزی(مدال نقره) کیانوش رستمی، کمیل قاسمی و احسان لشگری(مدال برنز) دوازده مدال آوری بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این برنامه نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با حضور در جایگاه ضمن قدردانی از مسوولان کمیته ملی المپیک در برگزاری چنین مراسمی ابراز کرد:بسیار خوشحالم که از طرف هیات وزیران دولت تدبیر و امید این ماموریت را یافتم تا در مراسم تجلیل از افتخار‌آفرینان ایران حضوریابم. قهرمانان ما در عرصه ورزش توانستند امید و افتخارات زیادی را برای کشورمان کسب کنند و ما امشب به احترام آنها در این جمع صمیمی حضور پیدا کردیم و امید داریم این عزیزان در رقابت‌های مهم آینده همچنان ایران سر افراز را سر افرازتر کنند و برای تک‌تک این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.
همچنین کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز گفت: میزان توجه در ورزش هر کشور میزان توسعه یافتگی آن را نشان می‌دهد. در حال حاضر دو رسالت و وظیفه اصلی بر دوش جامعه ورزش کشور قرار دارد که یکی توجه به گسترش ورزش همگانی و دیگری توسعه ورزش قهرمانی است.