دیدار با پوتین دردسر جدید ستاره‌های شالکه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یکی از حامیان بزرگ تیم فوتبال شالکه آلمان، بازیکنان و عوامل این تیم را به کاخ کرملین دعوت کرده و این به یکی از مشکلات امروز آلمانی‌ها بدل شده است. رئیس تیم شالکه از این دعوت استقبال کرده و سیاستمداران آلمانی با اعمال فشار خواهان لغو این دیدار هستند.
به گزارش «تابناک»، چند سالی است گازپروم، شرکت متمول روسی، فعالیتش را در دنیای فوتبال آغاز کرده و این روز‌ها مسابقه فوتبالی نیست که تبلیغات این شرکت را دور زمین آن نبینید. آنها علاوه‌بر خرید یکی، دو تیم و تلاش برای خرید سهام باشگاه آ ث میلان با یک قرارداد بزرگ، سالانه ۲۰ میلیون دلار به حساب باشگاه شالکه آلمان می‌ریزند تا آرم آبی‌رنگشان به عنوان اسپانسر روی پیراهن تیم محبوب آلمانی نقش ببندد.
بنا بر این گزارش، هم‌اکنون همین قرارداد وسوسه‌انگیز موجب شده تا تونیس، رئیس باشگاه شالکه از پذیرش دعوت ولادیمیر پوتین سخن بگوید و او را یکی از طرفداران تیمش خطاب کند. «این دعوت فقط از طرف رئیس‌جمهور نیست بلکه تیم هم می‌خواهد از مسکو و کاخ کرملین دیدار کند. رئیس‌جمهور روسیه یکی از هواداران ما است و ما را دعوت کرده است».
سخنان تونیس البته در آلمان واکنش‌های بسیاری به همراه داشته و هم حزبی‌های آنگلا مرکل، دیدار از کرملین را پس از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه به نوعی مشروعیت بخشیدن به روسیه می‌دانند و آن را کاری تبلیغاتی در راستای حمایت از روسیه می‌دانند. آنها تلاش دارند با اعمال فشار، مانع دیدار بازیکنان و عوامل تیم شالکه با پوتین در روسیه شوند.