تحلیل کارشناس

منصورپورحیدری آرژانتین تیمی بسیار حرفه‌ای و از مهره‌های بسیار خوب سود می‌برد که همین مساله کار خط دفاع و هافبک تیم ملی در این دیدار را بسیار مشکل‌تر خواهد کرد. مطمئنا شرایط روحی بازیکنان ایران پس از گرفتن یک امتیاز مقابل نیجریه بسیار خوب است و این می‌تواند به ما برای دیدار مقابل آرژانتین کمک کند. امیدوارم بازیکنان تیم ملی حساسیت بازی مقابل آرژانتین را کاملا درک کرده و آنچه را که در توان دارند، برای این بازی به‌کار ببرند.

رضا شاهرودی

همه انتظار داشتند بازیکنان نیجریه از نظر بدنی و میزان دوندگی خیلی بهتر از ما باشند، اما در پایان بازی مشاهده شد بازیکنان تیم ملی ایران از نظر بدنی و میزان دوندگی درون زمین شرایط خیلی خوبی دارند. در واقع می‌توان گفت در سه اردوی اخیر، تیم ملی از نظر بدنی روی بازیکنان خیلی خوب کار شده است.

ما باید با همین شکلی که مقابل نیجریه بازی کردیم به مصاف آرژانتین برویم حتی اگر در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی نیز گل بخوریم نباید روند حرکتی و شکل بازی خود را تغییر دهیم چون اگر بخواهیم جلوی آرژانتین تهاجمی بازی کنیم با نتیجه بدی بازی را واگذار خواهیم کرد، البته در ضد حملات مقابل این تیم باید نسبت به بازی نیجریه با برنامه‌تر باشیم.

سهراب بختیاری‌زاده

موضوعی که به شخصه از آن لذت بردم، سازماندهی قدرتمند و بی نقص تیم ملی در همه خطوط بود. عملکرد بازیکنان ایران از نظر کیفی بخصوص در فاز دفاعی فوق‌العاده بود. با این مساوی کار ایران سخت‌تر و سنگین‌تر شد. حالا تیم‌های آرژانتین و بوسنی بیشتر روی ما حساب می‌کنند. بازیکنان ایران نباید فکر کنند که کار تمام شده و به خواب غفلت بروند.هیچ چیزی در جام جهانی غیرممکن نیست اما باید بدانیم هدفمان از بازی با آرژانتین چیست؟درباره آرژانتین هم باید بگویم که این تیم به دو بخش تقسیم می‌شود. در خط دفاع و دروازه، آرژانتین تهی از خلاقیت است و کیفیت زیادی ندارد ولی در بخش هافبک و حمله، بازیکنان با تکنیک و خلاق زیادی در آرژانتین بازی می‌کنند.

حسین عبدی

تمام بازی ایران و آرژانتین به این مساله مربوط است که ما در چه دقیقه‌ای از این تیم گل بخوریم. البته آرژانتینی‌ها ایران را حریف آسانی نمی‌دانند و طوری بازی خواهند کرد که بتوانند از لایه‌های دفاعی تیم کشورمان عبور کنند.

مسلما با یک نفر یا دو نفر نمی‌شود مسی را مهار کرد. باید با لایه‌های دفاعی بازیکنی مانند مسی را مهار کنیم، کاری که می‌شود انجام داد.

افشین پیروانی

باید به این نکته توجه کنیم که آرژانتین فقط لیونل مسی نیست. آرژانتین در فاز هجومی و در خط حمله‌اش بازیکنان بسیار خوبی دارد و فکر می‌کنم باید از نظم و تدابیری که مقابل نیجریه داشتیم یعنی دفاع متراکم، دفاع تیمی و تمرکز تیمی استفاده کنیم چون با این شرایط می‌توانیم بهتر بازی کنیم. بازیکنان آرژانتین نسبت به نیجریه شناخته شده‌تر هستند و بازیکنان ما انگیزه بیشتری مقابل این تیم بزرگ خواهند داشت.

خیلی سخت است که تصور کنیم مقابل آرژانتین امتیاز می‌گیریم. فکر می‌کنم باید سعی کنیم اول بازی گل نخوریم. با آن سیستمی که ما مقابل نیجریه بازی کردیم قطعا آرژانتینی‌ها ما را آنالیز کرده‌اند. باید ببینیم تدابیر مربی آنها چه شرایطی را برای ما رقم خواهد زد. مقابل آرژانتین باید هم در دفاع فردی و هم در دفاع تیمی بی نقص عمل کنیم تا حداقل یک مساوی بگیریم.