رونمایی از فرش جام‌جهانی

طی مراسمی با حضور رئیس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران، از فرش جام‌جهانی در شهر فرش رونمایی شد. رئیس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران ضمن رونمایی از این فرش گفت: حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران از فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی باعث می‌شود پرچم پرافتخار کشور ما در اقصی‌نقاط دنیا بالا برود و نام ایران در دنیا برده شود. به گزارش خبر آنلاین؛ محمدمهدی راسخ درباره فرش جام‌جهانی گفت: این کار یکی از نادرترین کارهای هنری است و وقتی به ایرانی‌ها می‌گویند هنرمند؛ واقعا می‌توانیم هنر ایرانی را در این فرش ببینیم.

در این مراسم سید مهدی موسوی مدیرعامل شهر فرش؛ پس از رونمایی از این فرش در جمع خبرنگاران گفت: امروز بزرگ‌ترین فرش مُنقش به تصویر تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شهر فرش رونمایی شد که درحقیقت پیوندی است میان هنر، صنعت و ورزش.

وی درباره جزئیات این فرش گفت: این فرش کاملا توسط هنرمندان ایرانی طراحی شده است و شمایل کلی آن تصویری از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران است که روی پیراهنشان طرح یوزپلنگ ایرانی حک شده است و در پشت آنها تصویری از استادیوم فینال جام‌جهانی؛ یعنی ورزشگاه معروف ماراکانای برزیل هم وجود دارد.

وی گفت: این امکان وجود دارد که از این فرش نسخه‌های کوچک تهیه و تولید شود تا یادگاری فرهنگی از جام‌جهانی فوتبال باشد.