تیم ملی والیبال کشورمان در دومین بازی خود با تیم ایتالیا توانست این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و ۳ امتیاز این بازی را کسب کند. تیم ملی با این ۳ امتیاز ۱۳ امتیازی شد و باید امیدوار به بازی بعدی خود مقابل لهستان باشد. در همین زمینه اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی گفت: بازی سختی مقابل لهستان در پیش داریم اما امیدوارم در مقابل این تیم هم مانند بازی با ایتالیا بازی کنیم. تلاش می‌کنیم با کسب امتیازات لازم مقابل لهستان به فینال لیگ جهانی صعود کنیم و به نمایش خوب خود ادامه دهیم.

اما در ادامه بازی‌های لیگ جهانی والیبال دیروز تیم ملی والیبال برزیل با پیروزی نابهنگام خود در زمین لهستان معادلات قبلی گروه A را برهم زد تا تیم ایران برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات نیاز به ۵ امتیاز از چهار بازی باقی‌مانده برابر لهستان داشته باشد.

آخرین بازی هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را تیم‌های ملی والیبال لهستان و برزیل برگزار کردند که این بازی را تیم برزیل در سه ست پیاپی به سود خود

پایان داد.

این نتیجه در حالی به‌دست آمد که لهستان بازی اول برابر این تیم را به‌راحتی برده بود و انتظار می‌رفت در زمین خود برزیل را برای بار دوم نیز شکست دهد. با توجه به نتیجه این بازی و برد ۳ بر یک تیم والیبال ایران در بازی یکشنبه‌شب برابر ایتالیا، شرایط به گونه‌ای شده که تیم کشورمان برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات از چهار بازی باقی‌مانده خود برابر لهستان نیاز به ۵ امتیاز داشته باشد تا کار به اما و اگر نکشد.

البته این در حالی خواهد بود که برزیل ۶ امتیاز کامل از دو دیدار خود در زمین ایتالیا را کسب کند، در غیر این صورت شرایط متفاوت خواهد شد. اگر برزیل هر دو بازی خود را واگذار کند، از همین حالا تیم ایران خود را می‌تواند در دور دوم ببیند. تیم برزیل هم در صورتی صعود خواهد کرد که ایران بردی را کسب نکند و خود نیز دو بازی را در خانه ایتالیا برنده شود.

سید محمد موسوی در پایان هفته پنجم لیگ جهانی والیبال عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی را به خود اختصاص داد و بازیکنانی از بلغارستان و ایتالیا در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.