کروس بهترین بازیکن دور نیمه نهایی تیم‌منتخب مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی اعلام شد. پایگاه اینترنتی «بلیچر ریپورت» تیم‌منتخب مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی را اعلام کرد که به شرح زیر است: مانوئل نویر (آلمان)، فیلیپ لام (آلمان)، ران ولار (هلند)، مارتین دمیکلیس (آرژانتین)، درک کویت (هلند)، توماس مولر (آلمان)، خاویر ماسکرانو (آرژانتین)، سامی خدیرا (آلمان) و انزو پرس (آرژانتین)، تونی کروس (آلمان) و میرسلاو کلوزه (آلمان)فیفا همچنین تونی کروس را به‌عنوان بهترین بازیکن مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی معرفی کرد.

پیش‌بینی روبن درباره قهرمانی آلمان

آرین روبن، مهاجم تیم‌ملی هلند معتقد است آلمان قهرمان جام‌جهانی خواهد شد؛ چرا که آرژانتین نمی‌تواند آلمان را در فینال شکست دهد. روبن که سال‌ها است در تیم بایرن‌‌مونیخ آلمان بازی می‌کند گفت: آلمان قهرمان جام‌جهانی خواهد شد. هیچ شکی در این مورد نداشته باشید. آرژانتین هیچ شانسی برابر آلمان نخواهد داشت. روبن در‌ادامه گفت: آلمان تیمی منضبط است که فوتبال را به‌خوبی بازی می‌کند. من شانس قهرمانی این تیم را در جام‌جهانی خیلی بیشتر از تیم آرژانتین می‌دانم و فکر می‌کنم که آنها بتوانند قهرمان جهان شوند.

تصمیم آلمانی‌ها بین دو نیمه

بازیکنان آلمان بین دو‌ نیمه دیدار تیم‌شان مقابل برزیل تصمیم جالبی گرفته بودند. آلمانی‌ها که در نیمه نخست با پنج گل از حریف پیش افتاده بودند، در بین دو نیمه با یکدیگر قرار گذاشتند که بیشتر از این برزیل را تحقیر نکنند. این موضوعی بود که متس هوملز مدافع آلمان در مصاحبه‌ای از آن پرده برداشت و گفت: بین دو نیمه همه بازیکنان با هم صحبت کردند و با هم قرار گذاشتیم که در نیمه دوم فقط متمرکز و بدون اشتباه بازی کنیم و برای تحقیر کردن حریف تلاش نکنیم.

او ادامه داد: ما به یکدیگر گفتیم که باید در زمان باقیمانده جدی و محکم بازی کنیم، اما این چیزی نیست که آن را در زمین و موقع بازی‌کردن نشان دهید. شما باید به حریف‌تان احترام بگذارید و خیلی مهم بود که ما این کار را در زمین انجام دادیم و تلاش نکردیم که نشان دهیم نتیجه به‌دست آمده معجزه یا چیزی شبیه به آن بوده است. سعی کردیم مثل همیشه بازیمان را انجام دهیم.

تمدید قرارداد سوشیچ با بوسنی

بوسنی و هرزگوین در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برای اولین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه کرد، اما نتوانست از گروه خود به مرحله بعد صعود کند. سافت سوشیچ، سرمربی تیم‌ملی بوسنی پس از توافق با سران فدراسیون فوتبال این کشور قراردادش را تا دو سال دیگر تمدید کرد. به این ترتیب او تا پایان جام ملت‌های ۲۰۱۶ هدایت بوسنی را بر عهده خواهد داشت. پیش از این از سوشیچ به‌عنوان یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال ایران صحبت به میان آمده بود.