دنیای اقتصاد: پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر در حالی بسته شد که هنوز تعداد قابل توجهی از ستاره‌های فوتبال ایران بدون تیم مانده‌اند و حالا این پرسش مطرح است که آیا آنها باید به لیگ یک کوچ کنند یا عطای ماندن در فوتبال را به لقایش خواهند بخشید. نکته عجیب در این بین که علامت سوال بزرگی را برای کارشناسان فوتبال به وجود آورد امتیاز ویژه‌ای بود که سازمان لیگ برای بازیکنان ملی‌پوش در نظر گرفت، به این معنی که آنها را بازیکن آزاد اعلام کرد و بازیکن آزاد هم مجاز است که حتی بعد از تاریخ پایان نقل و انتقالات هم با تیم مورد نظر خود قرارداد امضا کند. تنها محدودیت در اینجا این است که هر تیم لیگ برتری بازه جریان مسابقات و قبل از نیم فصل می‌تواند فقط یک بازیکن آزاد بگیرد. اما بررسی لیست بیرون مانده‌ها نکات جالبی دارد. شاید سرشناس‌ترین آنها کاپیتان تیم ملی است. جواد نکونام را هیچ باشگاهی در ایران نخواست تا مرد گران‌قیمت میانه میدان تیم ملی دوباره سفر به اسپانیا و این بار حضور در دسته ۲ با اوساسونا را در دستور کار خود قرار دهد. استقلال علاوه بر نکونام که سال پیش خیلی زود از جمع آنها جدا شد چند بیرون مانده دیگر هم دارد. سیاوش اکبرپور که زمانی پسر قلعه‌نویی صدایش می‌کردند امسال دل سرمربی استقلال را زد و بیرون ماند. جالب اینکه او به پدیده مشهد هم نرفت تا بیرون بماند.

این اتفاق در مورد مجید غلام‌نژاد و علیرضا نیکبخت و در لحظه آخر برای احمد جمشیدیان هم رخ داد و آنها با وجود بازی‌های جسته و گریخته برای استقلال امسال بدون تیم ماندند. در مورد کریم انصاری‌فرد، ستاره تراکتور و مهرداد پولادی یکی از خوب‌های ایران در جام جهانی صحبت از پیشنهادهای خارجی است و گفته می‌شود که انصاری‌فرد مشخصا از روسیه پیشنهاد جدی دارد.

مهرداد پولادی هم در صورت عدم توافق با خارجی‌ها مشکلی برای بازگشت نخواهد داشت، چرا که او با پرسپولیس قرارداد مشروط دارد و همچنان بازیکن این تیم محسوب می‌شود. در مورد دیگر جامانده‌ها هیچ راهی باقی نمی‌ماند مگر آنکه برای ادامه فوتبال راهی دسته یک شوند یا فصل آینده را از خانه به تماشا بنشینند.

جامانده‌ها

جامانده‌ها