دنیای اقتصاد: بعد از پایان لیگ گذشته بود که خبری درخصوص مشکل کارت پایان خدمت چند بازیکن سرشناس لیگ منتشر شد و سرو صدای زیادی به راه انداخت. از جمع آن بازیکنان چند ستاره از تیم قهرمان هم حضور داشتند که همین مساله به حواشی ماجرا بیشتر دامن زد و این گمانه که آیا سرنوشت قهرمان لیگ هم تغییر خواهد کرد؟ در آن بازه زمانی موضوع مسکوت ماند و حالا بعد از چند ماه خبری جنجالی در مورد این پرونده به صدر اخبار ورزشی آمد. مهرعلی باران‌چشمه مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح با تایید مساله‌دار بودن کارت پایان خدمت دو بازیکن فوتبال به نام‌های بختیار رحمانی و علی حمودی زوایای تازه‌ای از پرونده را باز کرد: «علاوه بر این دو که نام‌شان در رسانه‌ها مطرح شده، کارت پایان خدمت ۱۸ بازیکن دیگر مساله دارد که این موضوع در کمیسیون ویژه وظیفه عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.تاکنون کارت پایان خدمت دو بازیکن به نام‌های رحمانی و حمودی بررسی شده است. یکی از آنها از طریق جبهه و جانبازی پدر معافیت گرفته و دیگری نوع معافیتش به خاطر یک نوع بیماری بوده است. کمیته پزشکی برای یکی از این دو بازیکن رای به معافیت داده بود و کارت معافیت پزشکی او نیز صادر شد ولی پس از بررسی‌های بیشتر، کمیسیون ویژه وظیفه عمومی معافیت این بازیکن را نپذیرفت.»

مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح در مورد کاپیتان فولاد و ستاره تیم سپاهان با قطعیت اعلام می‌کند که آنها باید به تیم‌های نظامی بروند: «رحمانی و حمودی یا باید به خدمت سربازی بروند یا به یکی از تیم‌های ملوان انزلی، تراکتورسازی تبریز یا فجر شهید سپاسی شیراز بروند تا دوران سربازی را پشت‌سر بگذارند.»

فدراسیون: به خلافکاران جایزه نمی‌دهیم

اما موضع فدراسیون فوتبال نسبت به این تخلف آشکار چیست؟ نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال ابتدا با شوخی شروع می‌کند. وی در مورد اینکه گفته می‌شود کارت پایان خدمت علی حمودی و بختیار رحمانی به همراه ۱۸ بازیکن دیگر مشکل‌دار است و این خبر را مهرعلی باران‌چشمه تایید کرده است؛ گفت: سازمان لیگ گزارشی به ما داده که حاکی از همین اظهار نظر آقای باران‌چشمه است. شما هم اگر کارت پایان‌خدمت ندارید بهتر است هرچه سریع‌تر به سربازی بروید.(با خنده) وی در مورد اینکه تکلیف این بازیکنان چه خواهد شد و آیا آنها با توجه به پایان فصل نقل و انتقالات دیگر نمی‌توانند تیمی را انتخاب کنند، گفت: «یکسری بحث‌های خاص وجود دارد که می‌توان در مورد آنها در هیات رئیسه سازمان لیگ بررسی‌ها را به عمل آورد.»

نبی همچنین در مورد اینکه آیا نتایج تیم‌های این بازیکنان که سال پیش با تخلف در آنها بازی کرده‌اند تغییر می‌کند یا آنها با محرومیت مواجه می‌شوند، گفت: «این مواردی که می‌گویید جزو نکاتی است که در هیات رئیسه سازمان لیگ به آنها اشاره شده و مهدی تاج باید در این مورد اظهارنظر کند. تا سازمان لیگ به این مورد رسیدگی نکند فدراسیون نمی‌تواند به این موضوع ورود کند. در این مورد اگر نیاز باشد ما نیز موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»