ملاقات ملی‌پوش‌های ایران با آتزوری زیر تور

دنیای اقتصاد: بالاخره انتظار والیبال‌دوستان که این روزها تعدادشان کم هم نیست به پایان رسید و هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از دیروز در لهستان آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم هم‌گروه است و در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز به مصاف ایتالیا می‌رود. والیبال ایتالیا یکی از قدرت‌های مهم این رشته ورزشی در جهان است که چهار مدال قهرمان جهانی را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال ۱۹۷۸ نیز مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آوردند. تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا ۱۱ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم ایتالیا ۷ پیروزی و سهم ایران ۴ پیروزی بوده است. شکست ۳ بر ۲ ایران مقابل ایتالیا در آخرین مسابقه مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ از یاد اهالی والیبال نمی‌رود؛ شکستی که باعث شد ایران از صعود به دور بعد باز بماند.

سابقه حضور در مسابقات جهانی

تیم ملی والیبال ایران تاکنون در چهار دوره این مسابقات شرکت کرده است. نخستین حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هفتمین دوره این رقابت‌ها باز می‌گردد. بلغارستان در آن دوره (سال ۱۹۷۰) میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان بود و تیم ملی والیبال ایران ۱۱ مسابقه در آن دوره برگزار کرد که چهار پیروزی و هفت شکست حاصل آن بود. ملی‌پوشان والیبال ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب رتبه بیست و یکم جهان به کار خود پایان دادند.

والیبال ایران برای حضور دوباره در مسابقات قهرمانی جهان ۱۸ سال صبر کرد تا در سال ۱۹۹۸ برای دومین بار به این رقابت‌ها راه یافت. تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات که به میزبانی ژاپن سرزمین آفتاب تابان برگزار شد، سه شکست در دور مقدماتی را پذیرفت و با کسب رتبه نوزدهمی از دور رقابت‌ها حذف شد.

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان سومین تجربه حضور تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات محسوب می‌شود که ملی‌پوشان ایران پنج شکست متوالی را تجربه کردند و با رتبه بیست و یکمی از این دوره از رقابت‌ها حذف شدند. تیم ملی والیبال ایران چهار سال بعد یعنی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ایتالیا (۲۰۱۰) برای چهارمین بار در مسابقات جهانی به میدان رفت و برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی موفق به کسب یک پیروزی در این رقابت‌ها شد.

بلیت از ۷تا ۱۲۵ یورو

بلیت تماشای بازی‌های والیبال قهرمانی مردان جهان بین ۷ تا ۱۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده و این در حالی است که اختلاف شبکه تلویزیونی pol sport با دولت، مردم لهستان را از تماشای مستقیم مسابقه‌های جهانی محروم کرد. با تصمیم فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) علاقه‌مندان افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان می‌توانند با پرداخت ۲۰ یورو ارزان‌ترین و با پرداخت ۱۰۰ یورو گران‌ترین بلیت (لهستان - صربستان) را خریداری کنند. در بازی‌های دور مقدماتی ارزان‌ترین بلیت هفت یورو و گران‌ترین بلیت ۲۵ یورو فروخته می‌شود. در دور سوم هم حداقل و حد اکثر قیمت ۲۰ و ۵۰ یورو تعیین شده و بالاخره ارزان‌ترین بلیت بازی فینال ۴۰ یورو و گران‌ترین بلیت هم ۱۲۵ یورو فروخته می‌شود.