سرگیجه «پرز» از پرسپولیس!

گروه ورزش- رسول بهروش: برگزاری یک بازی دوستانه با رئال مادرید طبعا می‌تواند برای هر باشگاهی در دنیا یک اتفاق دلپذیر و رویایی به حساب بیاید. این وسط اگر قرار باشد باشگاهی از ایران به رقابت با کهکشانی‌ها بپردازد، این رویا به مراتب شیرین‌تر هم خواهد شد. در همین راستا از حدود یک سال پیش محمد رویانیان استارت مذاکره با فلورنتینو پرز را زد تا شاید سرخپوشان تجربه بازی با پرافتخارترین تیم اروپا را هم به سوابق‌شان اضافه کنند. سردار که پیش‌تر طعم شیرین بازی با ستارگان میلان را چشیده بود و می‌دانست آن مسابقه چه تاثیر شگفت‌انگیزی بر افزایش محبوبیتش گذاشته، نامه‌نگاری با مادرید را شروع کرد و در کمال شگفتی با چراغ سبز طرف مقابل روبه‌رو شد. اواخر دی ماه ۹۲ بود که «ایسنا» مدعی شد فلورنتینو پرز طی نامه‌ای خطاب به پرسپولیس، جواب این باشگاه را داده و نوشته است در سال ۲۰۱۴ آماده دیدار با پرسپولیس خواهد بود. بعد از آن اتفاق، پروژه بازی با مادرید برای چند ماه مسکوت ماند تا اینکه اواسط هفته جاری بار دیگر «ایسنا» از مسافرت قریب‌الوقوع حمیدرضا سیاسی و بهروز منتقمی به اسپانیا خبر داد؛ سفری که گویا برای نهایی کردن این بازی دوستانه انجام می‌شود! پرسپولیس در وضعیت «کیش»

بدون تردید بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ اروپایی می‌تواند فواید فراوانی به همراه داشته باشد. علاوه بر افزایش شور و نشاط اجتماعی و بالا گرفتن شوق و حرارت بین فوتبال‌دوستان، برگزاری این قبیل مسابقات درصورت برنامه‌ریزی صحیح حتی منجر به درآمدزایی و کسب سود هم می‌شود. می‌توان برای چنین رقابت‌هایی اسپانسر گرفت یا از ناحیه تبلیغات محیطی پول درآورد. علاوه بر این، طبعا رویارویی یک باشگاه مطرح با تیمی از ایران به‌ویژه اگر در خاک کشورمان برگزار شود، می‌تواند به منزله یک فرصت تبلیغاتی برای بهبود وجهه بین‌المللی ایران هم تلقی شود. همه اینها را گفتیم تا روشن شود با امتیازات اجرای چنین پروژه‌هایی بیگانه نیستیم؛ اما انکار نمی‌شود کرد که هر کاری را باید در زمان مناسبش انجام داد. این روزها که باشگاه پرسپولیس با هزار و یک مشکل ریز و درشت دست به گریبان است، چطور می‌توان سراغ پروژه

فارغ بالانه‌ای همچون بازی با رئال رفت؟ حمید درخشان از زمان حضورش روی نیمکت قرمزها با اعتراضات نزدیک به ۱۰ بازیکن مواجه شده؛ طوری که تنها در طول همین چند روز گذشته دو مهره سرخپوشان یعنی میثم حسینی و رضا حقیقی به‌طور موقت از تیم اخراج شده‌اند. در چنین وضعی و در شرایطی که مشکلات فنی و اقتصادی به شدت پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده‌اند، واقعا چطور می‌شود به امور تشریفاتی فکر کرد؟ پرسپولیس این روزها در جزیره کیش به سر می‌برد تا شاید برای ادامه مسیر و به‌ویژه شرکت در لیگ قهرمانان آسیا آمادگی بیشتری به دست بیاورد؛ اما مهم‌ترین عوامل مدیریتی این باشگاه به نقطه‌ای فرسنگ‌ها دورتر می‌اندیشند؛ به مادرید، جایی که اسباب بهتری برای کسب شهرت و لذت فراهم است!

فلورنتینو در حیرت!

بدون تردید اما طنزآمیزترین جنبه بازی پرسپولیس و رئال مادرید، وقوع تغییرات پی‌درپی و شگفت‌انگیز در کادر مدیریتی سرخپوشان است. استارت مذاکره برای برگزاری این مسابقه را محمد رویانیان زد، در ادامه نامه دوم به رئال مادرید را علی پروین به‌عنوان مدیرعامل امضا کرد، سپس پیگیری‌های بعدی به علیرضا رحیمی سپرده شد و درنهایت حالا قرار است بهروز منتقمی به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه در مادرید به مذاکره مشغول شود! چهار تغییر در راس هرم مدیریتی باشگاه ظرف ۱۰ ماه؛ این چیزی است که به تنهایی می‌تواند بهت و حیرت مقامات رئال مادرید را به دنبال بیاورد. این تازه در حالی است که بامداد چهارشنبه خبرگزاری فارس از احتمال بازگشت رویانیان به باشگاه پرسپولیس خبر داده است! جالب‌تر اینکه خود فلورنتینو پرز که حالا طرف مذاکره با قرمزهاست، در زمره مدیران باثبات فوتبال در جهان شناخته می‌شود. او یک بار از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و یک بار هم از سال ۲۰۰۹ تا امروز مدیرعامل رئال مادرید بوده است. پرز که از او به‌عنوان دومین مرد ثروتمند اسپانیا یاد می‌شود، بعد از پیروزی سال گذشته در انتخابات رئال مادرید، حداقل سه سال دیگر رئیس این باشگاه باقی خواهد ماند. مقایسه کنید با پرسپولیس لطفا!