کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران درباره نقاط ضعف تیم ملی در بازی‌های آسیایی صحبت و دفاع ایران را ضعیف توصیف کرده است. او می‌گوید کارشناسان باید آنالیز کنند و نقاط ضعف تیم ملی و مشکلات را پیدا کنند و بگویند. پسر بسکتبال آسیا که این روزها او را مقصر اصلی باخت برابر کره می‌دانند در گفت‌وگویی با «ایسنا» شرکت کرده است. بعد از باخت انتقاد تندی از حامد حدادی کرده بودید. حامد عملکرد خوبی نداشت آیا واقعا عامل باخت بود؟

درباره حامد بگویم که روز بد برای هر بازیکنی وجود دارد. برای من هم این اتفاق خواهد افتاد. برای لبرون جیمز هم روز بد وجود دارد. مگر اسپانیا که از جام جهانی در خانه خودش حذف شد آیا دلیل ناکامی برادران گسول یا پائو گسول بود؟ حامد بد بوده اما باید دید دلیل باخت ما از کجا نشات گرفته است. مشکل تاکتیک، آماده سازی، امکانات و چیزهای دیگر چه بود که آنها را درست کنیم. همدل نبودن چه دلیلی است که عنوان شده است؟

همدل نبودن را بازیکنان هم مطرح کرده‌اند.

هر کس نظر خودش را می‌گوید اما اگر تیم همدل نبود زحمت نمی‌کشید و نمی‌جنگید. اگر نجنگیده بود که بچه‌ها آنقدر گریه نمی‌کردند. همه بچه‌ها اشک ریختند. چه کسی نمی‌خواهد قهرمان شود؟ چه کسی دوست ندارد به مدال طلا برسد؟

پس مشکل کجا بود؟

من می‌گویم ما مشکل فنی داشتیم. آن بازیکن لازم برای دفاع کردن را نداشتیم. شوت‌های کره وارد سبد می‌شد و ما دفاع نداشتیم. این یک نقطه ضعف کوچک بود و در دیدار برابر قزاقستان هم دیده شد. کره هم از همین مشکل دفاع ما استفاده کرد. این مشکل بود و در طرف مقابل هم بازیکنان امتیاز آور ناکام بودند و فاصله کم شد.

چرا آنقدر در این بازی‌ها عصبانی بودی و فریاد می‌زدی؟

به هیچ‌وجه. اصلا در این تورنمنت عصبانی نبودم، اما وقتی می‌بینم تیم گیج شده و خواب است باید فریادی بزنم تا بچه‌ها به خودشان بیایند. باید بچه‌ها به خودشان می‌آمدند. در بازی با قزاقستان شرایط خطرناک بود و نزدیک بود ببازیم. همان نقطه ضعف که کره از آن استفاده کرد. باید به خودمان می‌آمدیم. اگر ببریم همه می‌گویند آفرین به حامد و اگر ببازیم می‌گویند صمد بد بازی کرد. یا می‌گویند آفرین صمد و وای بر حامد. سه یا چهار بازیکن اصلی بیشتر در کانون توجه هستند. تعارف که نداریم وقتی تیم ببرد خود شما اول به من زنگ می‌زنید و اگر هم ببازد اول از من انتقاد می‌کنید. منظورم من و چند بازیکن محوری دیگر است.