علی پروین اگرچه از پرسپولیس دور است اما نمی‌توان از اظهارنظرهای او درمورد شرایط این باشگاه و حتی فضای کلی فوتبال به راحتی گذشت. او ابتدا از تحلیل بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن شروع می‌کند: «پرسپولیس روز بدی را سپری کرد. من فکر می‌کنم باید با این تیم از نظر روحی هم کار شود.گل دوم را پرسپولیس وقتی خورد که دیگر هیچ کسی نمی‌توانست کاری کند. پرسپولیس حاشیه زیاد دارد اما امیدوارم در تعطیلات حمید جوری تیم را آماده کند که بچه‌ها به جای ۹۰ دقیقه،۱۲۰ دقیقه بدوند.» وی درباره اینکه یحیی گل‌محمدی پس از گل‌های تیمش شادی نکرد، با ادبیات خاص خودش این رفتار او را نشانه علاقه به پرسپولیس دانست. پروین به سایت کاپ گفت: «این پسر مثل خود ماست. می‌ریزد توی خودش! پرسپولیسی متعصب است و تیمش را دوست دارد.»

ماجرای بازداشت سیاسی به گوش پروین هم رسیده است و آن را از طریق استیلی سرمربی راه‌آهن دنبال کرده است: «من گفتم هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم. امیدوارم این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود. من خودم هر کاری برای محمد مایلی انجام دادم حاضرم برای سیاسی هم انجام بدهم. بنده خدا سیاسی تازه آمده بود به فوتبال و تا آمد دست راست و چپش را بشناسد، بازداشت شد. باور کنید وقتی خبر بازداشتش را شنیدم خشکم زد. یک زمان من جلوی حسن حبیبی،حشمت مهاجرانی و ناصر ابراهیمی سینه‌خیز راه می‌رفتم.الان حرمت‌ها از بین رفته، هر روز برای ملاقات باید برویم زندان اوین!»

سرمربی اسبق تیم ملی درباره انتقاداتی که نسبت به اختیارات بیش از اندازه کارلوس کی‌روش انجام داده بود، گفت: «کار کی‌روش و کفاشیان بالعکس شده است. کی‌روش برنامه می‌دهد و کفاشیان اجرا می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ما این آقای کی‌روش است و هر برنامه‌ای دوست دارد انجام می‌دهد. شما ببینید این چه تعطیلاتی بود که گذاشتند. تیم‌ها ول می‌شوند و شرایط تیم‌ها مثل این می‌شود که دوباره بیایند سرخط و تازه شروع کنند. لیگ به این خوبی و خوشگلی برگزار کردیم. دست تاج درد نکند که با این نظم بازی‌ها را برگزار کرد ولی حیف است یک دفعه ۵۰ روز تعطیل شویم.»