شرایط واگذاری دو باشگاه مطرح پایتخت به بخش خصوصی این روزها حسابی جریان‌ساز شده است و به نظر می‌رسد این واگذاری به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. در همین خصوص خبرگزاری فارس، متن مصوبه هیات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منتشر کرده است. در این مصوبه آمده است: گزارش نحوه آماده‌سازی شرکت‌های فرهنگی، ورزشی پرسپولیس و استقلال جهت واگذاری مطرح و پس از بحث و بررسی درخصوص نحوه واگذاری شرکت‌های یاد شده مقرر شد:

الف) تمام ۱۰۰درصد سهام شرکت‌های مذکور به صورت یکجا و بلوکی از طریق مزایده واگذار شود.

ب) تعهد خریدار به واگذاری حداکثر ۲۰درصد سهام آنها ظرف مدت یک سال از تاریخ واگذاری به کانون پیشکسوتان (شرکت مورد تایید وزارت ورزش) در آگهی عرضه عمومی و آگهی واگذاری درج شود.

ج) تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیریت هیات مدیره از طرف وزارت ورزش جزو تعهدات خریداران در آگاهی سهام به‌عنوان شرط ضمن عقد ذکر شود.

د) در آگهی واگذاری سهام شروطی مبنی بر نداشتن بدهی بانکی و عدم سابقه موثر کیفری درج شود و قبل از اعلام برنده مزایده خریدار به تایید بانک مرکزی برسد، هویتش هم از طرف نهادهای ذی‌ربط و امنیتی تایید و استعلام شود.

هـ) قیمت‌گذاری شرکت‌های مذکور در چارچوب دارایی‌ها و بدهی‌ها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده باشد و در آگهی فروش قید شود متقاضی و خریدار با علم به دعاوی احتمالی ثبت‌نشده اقدام به خرید می‌کند و در قبال آنها متعهد است.

در عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های مذکور خریدار نمی‌تواند به‌طور همزمان سهام کنترلی بیش از یک باشگاه را در اختیار داشته باشد.

‌این مصوبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، اقتصاد و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی، راهبردی ریاست‌جمهوری، اتاق مرکزی تبادل جمهوری اسلامی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شورای رقابت، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو و وزارت نفت به تصویب رسیده است و جلسه در مورخ ۱۵ آذرماه برگزار شده است.