نکونام  دست راست کی‌روش

گروه ورزش: با پررنگ شدن احتمال ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی یکبار دیگر بحث اختلاف نظر او با مربیان ایرانی و اختلافاتش با دستیارانی از این دست به بحث روز تبدیل شده است. حتی درجلسه مشترک وی با کفاشیان که حسنی‌خو، نماینده وزارت ورزش هم در آن حضور داشت دراین خصوص موضوعاتی مطرح شد. به گفته حسنی‌خو، کی‌روش توپ نماندن این دستیاران درکنارش را به زمین فدراسیون و نبستن قرارداد با آنها می‌اندازد. او به فارس گفته: «در این خصوص به کی‌روش انتقاد کردم که او پاسخ مفصلی به من داد. او اعلام کرد که فدراسیون با این مربیان قرارداد خوب نمی‌بندد و آنها در تیم ملی نمی‌مانند. یکی یکی مربیان ایرانی که از تیم ملی رفتند را او توضیح داد. به‌طور مثال درخصوص علی کریمی گفت که این مربی قرارداد نداشت و از یکسری برخوردها ناراحت بود از جمله هدیه و پاداشی که به کادرفنی نرسید. در مورد سایر مربیان نیز توضیحات لازم را ارائه کرد. کی‌روش گفت که درخصوص مربیان ایرانی به هیچ‌وجه مقصر نبوده است.» البته این روایت درحالی مطرح می‌شود که طرف دیگر سکوت اختیار کرده است. هم علی کریمی و هم مجید صالح بعد از جدایی از او مهر سکوت بر لبان خود زده‌اند تا ابعاد این پرونده همچنان گنگ باقی بماند.

نکو دست راست کی‌روش

اما در دور جدید توافق، کی‌روش می‌تواند یک گزینه کاملا هماهنگ وهمسو را درکنار خود ببیند. جواد نکونام، کاپیتان سال‌های اخیر تیم ملی با رکورد بیشترین بازی ملی بهترین گزینه برای قرارگرفتن درکنار اوست. نکونام سال‌ها درتیم ملی بازی کرده و کاملا به شرایط و جو این تیم آشناست و البته چه کسی است که نداند او توانسته رابطه بسیار نزدیکی هم با کی‌روش ایجاد کند و در آخرین برنامه نود هم برای مجاب کردن مسوولان برای حفظ او سنگ‌تمام گذاشت. او به واسطه حضور دراسپانیا مشکل زبانی هم برای ارتباط با کی‌روش نداردو طی چهار سال اخیرتوانسته اعتماد او را به‌طور کامل جلب کند و به خصوصیات اخلاقی‌اش هم اشراف کامل دارد. در حال حاضر و طبق توافقاتی که پیش از این بین فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش به‌وجود آمده و در قرارداد هم گنجانده شده است، سرمربی تیم ملی باید دستیار اول خود را از بین مربیان ایرانی انتخاب کند. با توجه به اینکه جواد نکونام از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و علی کفاشیان هم پیش از این اعلام کرده بود وی پس از خداحافظی به‌عنوان مربی به تیم ملی اضافه می‌شود، بعید نیست این اتفاق به زودی رخ دهد و نکونام به‌عنوان مربی جدید تیم ملی معرفی شود. کفاشیان در آخرین اظهارنظر خود در این خصوص گفت: « با اینکه نکونام از بازی‌های ملی خداحافظی کرده اما او هنوز می‌تواند به تیم ملی کمک کند. نکونام با مشورت‌هایش می‌تواند کنار کی‌روش باشد و به تیم ملی کمک کند.

با این شرایط باید منتظر باشیم تا نام جواد نکونام را به‌عنوان مربی جدید تیم ملی از زبان کی‌روش یا علی کفاشیان بشنویم. این وسط تنها مشکل، قرارداد نکونام با اوساسونا است. قراردادی که تا یک ماه آینده و پایان لیگ دسته دو فوتبال اسپانیا به اتمام خواهد رسید. شرایط این تیم درجدول نشان می‌دهد امیدی برای بازگشت به لالیگا ندارندوطبعا جواد هم سال بعد درلیگ دسته دو نخواهد ماند. او درمقاطعی از فصل اصطکاک‌هایی هم با مدیران باشگاه اسپانیایی داشت که این موضوع احتمال ادامه کار با این تیم را کم‌رنگ‌تر می‌کند. بنابراین قابل پیش‌بینی است که او بلافاصله بعد از مسابقات این فصل به‌طور کامل از فوتبال خداحافظی کرده و تجربه مربیگری را درکنار کارلوس کی‌روش آغاز کند.