هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز و فردا پیگیری خواهد شد.نماینده‌های امروز ایران در لیگ قهرمانان کم امید ترین تیم‌های ما برای صعود هستند، چراکه یک تنه به قعرجدول‌های گروه خود تکیه زده‌اند و باید دید دراین هفته امیدی برای بازگشت آنها زنده می‌شود یا نه.

السد قطر - فولاد خوزستان

بازی آغازین هفته دوم دور برگشت گروه C لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های فولاد ایران و السد قطرساعت ۲۰:۳۰امشب برگزار می‌شود. مسابقه رفت آنها با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم آغاز چندان قدرتمندی نداشته باشند، اما در ادامه تیم السد توانست نتایج نسبتا بهتری بگیرد تا ازجمله مدعیان صعود به مرحله حذفی باشد. نماینده ۷ امتیازی قطری‌ها با شرایطی خوب و بعد از نایب قهرمانی‌اش در لیگ ستارگان قطر به مصاف فولاد ۳ امتیازی می‌آید و به نوعی این دیدار آخرین شانس نماینده ایران محسوب می‌شود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ که این روزها شرایط خوبی پیدا کرده‌اند و در لیگ ایران خوب نتیجه گرفته‌اند، کاملا از این موضوع آگاه هستند که بازی مقابل نایب قهرمان لیگ قطر با ستاره‌هایی که در اختیار دارد دشوارتر از دیدارهای لیگ است. از همین‌رو نتیجه گرفتن در چنین بازی سختی آن هم در خانه حریف قدرت و توانایی بیشتری می‌خواهد. فولاد حالا باید آخرین شانس خود را در لیگ قهرمانان امتحان کند. امتحانی که اسکوچیچ و شاگردانش را سربلند یا ناامید خواهد کرد. فولاد هم‌اکنون با ۳ امتیاز در قعر جدول گروه قرار دارد.

تراکتورسازی تبریز - نسف‌قارشی ازبکستان

تراکتورسازی در این فصل لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفته و در بازی‌های خارج از خانه‌اش نتیجه‌ای جز شکست برای این تیم رقم نخورده است. در دو بازی داخل خانه هم یک پیروزی و یک تساوی حاصل کار شاگردان تونی اولیویرا بود تا نماینده کشورمان با ۴ امتیاز در قعرجدول گروه D قرار بگیرد. دیدار با نسف‌قارشی که در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک تراکتورسازی را شکست داد، آخرین شانس برای امیدوار ماندن نماینده کشورمان است. تراکتورسازی آخرین دیدارش را باید در خارج از خانه مقابل الاهلی امارات برگزار کند و در صورت پیروز نشدن در این دیدار باید قید صعود به مرحله بعدی را بزند.

صدرنشین شدن در لیگ برتر کافی است تا تراکتورسازی را پیش از این دیدار بمب روحیه بدانیم؛ به شرط اینکه تماشاگران پرشور تبریزی امروزودرساعت ۱۸ ورزشگاه یادگار امام تبریز را مملو از جمعیت کنند و با تشویق‌های خود نماینده ازبک را تحت فشار قرار دهند. با این حال همه چیز به تونی اولیویرا و بازیکنانش بستگی دارد، چراکه تراکتورسازان نشان داده‌اند در خط دفاعی دچار ایرادات بزرگی هستند.

«ناامیدها»در جست‌وجوی امید