دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز و با انجام چهار دیدار باقی مانده پیگیری خواهد شد. استقلال ازجمع مدعیان جا مانده و سه تیم تراکتور،سپاهان و فولاد پشت به پشت هم برای قهرمانی می‌جنگند. نگاهی به جدول گواه این ادعا است که هرکدام از بازی‌های باقی‌مانده تا پایان فصل نقش بسزایی در روشن شدن تکلیف قهرمانی خواهد داشت. پیکان - تراکتورسازی تبریز

بحران از ابتدای فصل تیم پر مهره پیکان را فرا گرفته بود و این تیم حالا که در هفته‌های انتهایی لیگ قرار داریم برای سقوط نکردن می‌جنگد، اما حالا تیم‌های بالای جدول از این تیم انتظار دیگری دارند، اینکه ترمز تیم صدرنشین را بکشد. تراکتورسازی با ۵۰ امتیاز و تفاضل گل ۱۹ صدر جدول را در اختیار دارد و تیم‌های سپاهان با ۵۰ امتیاز و تفاضل گل ۱۳ (یک بازی بیشتر)، نفت با ۴۸ و فولاد با ۴۷ امتیاز در تعقیب این تیم هستند. تراکتورسازی هم که قید لیگ قهرمانان آسیا را زد تا تمرکزش را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارد، به فکر فرار از دست تعقیب‌کنندگان است اما کار سختی مقابل پیکانی خواهد داشت که برای ماندن انگیزه‌ای متفاوت دارد.

سایپای البرز - پرسپولیس

پرسپولیس که در لیگ برتر این فصل به هیچ‌وجه شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت، در آسیا هم به مشکل خورد و پس از شکست

۳ بر صفر مقابل لخویا وارد فاز تازه‌ای از بحران و حاشیه شد. برانکو از روزی که روی نیمکت تیم نشسته است جز شکست و دردسر چیزدیگری تجربه نکرده و بی‌شک برای تغییر ذائقه خودش هم که شده به دنبال برد دراین بازی است.

سایپا در حال حاضر شرایطی نسبتا معمولی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و نتیجه دیدار آنها مقابل پرسپولیس تفاوت چندانی در وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی ندارد. شاگردان مجید جلالی که با ۳۷ امتیاز رتبه هفتم جدول را در اختیار دارند، با توجه به جوانی‌شان در دیدار مقابل پرسپولیس به دنبال کسب تجربه بیشتر خواهند بود و مطمئنا این بازیکنان جوان انگیزه زیادی هم خواهند داشت تا میهمان خود را با شکست بدرقه کنند.

برعکس این موضوع پیروزی در این دیدار از هر جهت برای پرسپولیس حائز اهمیت است. ۳ امتیاز بازی این هفته هم به وضعیت پرسپولیس در جدول رده‌بندی سر و سامان می‌دهد و هم تا حدودی آنها را از بحران دور می‌کند. باید دید شاگردان پرحاشیه برانکو در کسب نتیجه موفق هستند یا نه!

برنامه بازی‌های امروز یکشنبه:

پیکان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷

سایپای البرز - پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸

نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸