استقلال در هفته دوم لیگ برتر به مصاف تیم ملوان انزلی خواهد رفت و به این ترتیب تقابل زودهنگام قلعه‌نویی را با تیم سابقش شاهد خواهیم بود. ملاقاتی که می‌تواند حاشیه‌ها و جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال اما معتقد است این تقابل چندان هم حساس نیست. او به سایت کاپ می‌گوید: «ملوان تیم قابل احترامی است. به قلعه‌نویی هم بابت حضورش در ملوان تبریک می‌گویم. به نظرم این مسابقه هم مثل بازی‌های دیگر ماست و اصلا حساس نیست. ما باید خودمان مشکل خودمان را حل کنیم و کاری به حریف نداشته باشیم. امیدوارم تا آن زمان مصدومان ما برسند و بازیکنان خارجی مهیای حضور در میدان شوند.»

وی درباره اینکه به‌صورت طبیعی تا بازی ملوان، بحث‌های زیادی درباره تقابل بازیکنان مغضوب قلعه‌نویی با او مطرح خواهد شد نگاه متفاوتی نسبت به ماجرا مطرح کرد: «این حرف‌ها نیست. گذشته‌ها گذشته است و باید به آینده نگاه کرد. زندگی مگر چقدر ارزش دارد که دنبال این حرف‌ها باشیم؟ سال پیش این موقع غلامحسین‌خان بین ما بود اما الان نیست. او که آنقدر در فوتبال بزرگ بود که تا سال‌های زیادی نظیرش را نداشتیم چه برسد به من پرویز مظلومی. بحث دیگر اینکه زندگی ورزشی هم زمان کوتاهی است و باید کاری کنیم که اسم نیک از ما بماند.»

سرمربی استقلال اطمینان دادکه به عنوان میزبان آن مسابقه قبل از بازی سمت قلعه‌نویی خواهد رفت و از او استقبال خواهد کرد: «من به‌عنوان سرمربی استقلال،پیش از آغاز بازی ملوان به سمت قلعه‌نویی خواهم رفت. بالاتر از این را می‌گویم. کل تیم ما قبل از بازی به سمت نیمکت ملوان می‌روند و با قلعه‌نویی خوش و بش می‌کنیم.» اما هستند بازیکنانی مثل مهدی رحمتی که به صراحت علیه قلعه‌نویی صحبت کرده‌اند و سال پیش هم سمت او نرفتند. آیا مظلومی می‌تواند آنها را هم مجاب کند که سمت قلعه‌نویی بروند؟ او می‌گوید: «تکرار می‌کنم. گذشته‌ها گذشته است. کل تیم ما قبل از بازی به سمت قلعه‌نویی می‌روند. مطمئن باشید تصاویر خوب و به یادماندنی از این بازی برای هواداران استقلال ثبت خواهد شد.» سرمربی استقلال درباره غیبتش در یکی از تمرینات استقلال و اینکه گفته شده است قهر کرده با رد این خبرگفت: «چرا باید قهر کنم؟ جلسه‌ای داشتم و به خاطر آن تمرین را ترک کردم.» مظلومی درباره اینکه با توجه به فرصت کم تا شروع لیگ،آیا از نظرش استقلال کامل شده است یا نه گفت: «تیم باید تا هفته دوم،سوم کامل شود و بازیکنان مصدوم به ترکیب بازگردند. بازیکنان خارجی هم لازم است طی این مدت با سایر نفرات هماهنگ شوند.

این دو هفته را باید یکجوری تحمل کنیم.» او به حل مشکلات مالی تیم هم بسیار امیدوار است: «ما مشکل مالی نداریم. قرار بود خصوصی‌سازی تیم به نتیجه برسد که نشد. مشکلات انتقال سبب شد که اسپانسر برای کمک به مشکل بربخورد اما الان با اینکه وضعیت هنوز مشخص نیست اسپانسر همکاری لازم را داشته است و سبک دست نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد. جا دارد از او تشکر کنم. قرار است تا شنبه، یکشنبه به تیم کمک شود.»

تقدیر، کمی دیر!

تیم فوتبال استقلال روز ۱۶ مرداد و در هفته دوم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان انزلی است و تقابل امیر قلعه‌نویی با استقلالی‌ها اتفاق جذاب آن مسابقه خواهد بود. در حالی که قلعه‌نویی مدت‌ها است درمورد استقلال سکوت کرده اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دل خوشی از نحوه جدایی خود از این باشگاه ندارد. حالا و دراین شرایط باشگاه استقلال قصد دارد پیش از آغاز این دیدار از سرمربی فصل گذشته خود تقدیر کند. بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال با اعلام این خبر به خبرگزاری تسنیم گفت: «قلعه‌نویی برای استقلال زحمت کشیده و حرمت او باید حفظ شود. به همین دلیل قصد داریم از او تقدیر کنیم.»