گروه ورزش: نتیجه غافلگیر‌کننده بود تیم ملی والیبال ایران که همین یکی، دو سال اخیر موفق شده بود آرژانتین را در تورنمنت‌های مختلف شکست دهد به این تیم و ولاسکوی نام آشنایش باخت تا تردیدها در مورد آمادگی تیم ملی در مسابقات جام جهانی ژاپن بیشتر شود. تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۵، با نتیجه ۳ بر یک مغلوب آرژانتین شد. شاگردان کواچ در ست نخست بازی با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ حریف خود را شکست دادند اما در ۳ ست متوالی با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ مغلوب شاگردان ولاسکو شدند.

آرژانتین در این بازی با وجود اشتباهات بیشتر، عملکرد بسیار خوبی در دفاع روی تور داشت و در حمله و سرویس نیز برتری نه چندان زیادی بر تیم ایران داشتند. هر دو تیم سرویس‌های زیادی را در این بازی هدر دادند. موسوی ملی‌پوش والیبال کشورمان به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدار مقابل آرژانتین در جام جهانی معرفی شد.

مربیان چه گفتند

اما بشنوید از دو سرمربی. این برد برای ولاسکو با دو حس متفاوت همراه بوده است به گزارش خبرگزاری تسنیم او درکنفرانس بعد از بازی گفت: «از پیروزی تیمم خوشحالم. تیم ایران در سطح بالاتری از ما بازی می‌کند به همین خاطر، پیروزی بر این تیم برای ما اتفاق بزرگی بود. همان‌طور که قبلا گفتم ما در مسابقات قهرمانی جهان به ایران باخته بودیم. من آن موقع خوشحال نبودم و حالا هم خوشحال نیستم. وقتی من هدایت تیم ملی ایران را مقابل آرژانتین بر عهده داشتم، به‌خاطر ایران خوشحال و از شکست تیم کشورم ناراحت بودم. این بار برای آرژانتین خوشحالم و برای ایران ناراحت هستم.» کواچ سرمربی ایران هم معترف است که تیمش شروع خوبی در این تورنمنت نداشته است: «به تیم ملی آرژانتین تبریک می‌گویم.

آنها بهتر از ما بازی کردند. من از اینکه باختیم، خوشحال نیستم ولی جام جهانی یک تورنمنت طولانی است و ما باید در ادامه بیشتر تلاش کنیم. سعی کردیم در بازی امروز بهتر بازی کنیم و ست نخست بازی را با فقط سه سرویس خوب بردیم.» کاپیتان معروف هم با وجود باخت به آینده امیدوار است: «به تیم آرژانتین تبریک می‌گویم. عملکرد تیمی آرژانتین در دفاع روی تور و توپگیری خیلی خوب بود، اما ما در این زمینه خوب کار نکردیم. فرصت بازگشت به بازی را در ست چهارم داشتیم و با تعویض‌های انجام شده نهایت تلاش را کردیم، اما به اندازه کافی ثمربخش واقع نشد. این بازی برایمان از اهمیت بالایی برخوردار بود، چون اولین بازی‌مان بود که باختیم. در حال حاضر مثل همیشه وقتی که بازی را می‌بازیم، باید امید به پیشرفت و جبران در بازی‌های بعدی داشته باشیم.» موسوی اما برایش جای تعجب دارد که چطور تیم ایران به تیم کوتاه‌قامت آرژانتین باخته است: «نمی‌دانم ایراد کارمان کجا بود که با یک تیم قد کوتاه مانند آرژانتین به مشکل خوردیم.

برخی‌ها شاید بگویند که ما با مطرح کردن برخی مشکلات در ژاپن دنبال بهانه‌گیری هستیم، اما باید بدانیم که همان مشکلات واقعا تاثیرگذار است. با این وجود ما نباید امروز به تیمی مانند آرژانتین می‌باختیم، چراکه سطح‌مان بسیار از این تیم بالاتر است. ضعف‌های تیم قابل حل است و با تمرین بیشتر روی آن تمرکز می‌کنیم.»

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت ۱۰:۴۰ امروز با تونس، قهرمان آفریقا روبه‌رو می‌شود.