انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان فوتبال ایران موجی ازنارضایتی را در بین اهالی این رشته ورزشی در پی داشته است.

در این بین برخی این سوال را مطرح کردند که چرا شفاف‌سازی فقط درحوزه فوتبال اتفاق می‌افتد؟ هرچند اقدام سازمان لیگ در انتشار قرارداد بازیکنان لیگ برتری اقدام مثبتی است اما همچنان ابهامات فراوانی در مورد این موضوع در ذهن اهالی فوتبال وجود دارد. به‌عنوان مثال طی همین چند روز اخیر که رقم قرارداد بازیکنان و مربیان در لیگ پانزدهم منتشر شده، خیلی‌ها شبهاتی را به صحت این ارقام وارد کرده‌اند.

با این همه موضع وزارت ورزش درقبال انتشار قراردادها مثبت است و آنها از این کار به‌صورت جدی حمایت کرده‌اند. مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در این مورد می‌گوید: «درخصوص انتشار قرارداد بازیکنان کاملا با این موضوع موافق هستیم و این کار باید انجام می‌شد.» به گزارش سایت سازمان لیگ، رضا حسنی‌خو گفت: «از مسوولان سازمان لیگ بابت انتشار قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌های لیگ برتر تشکر می‌کنم.

اگر ما شعار مبارزه با فساد در ورزش را می‌دهیم و به دنبال ورزش پاک هستیم، جز شفافیت و اینکه مسائل مالی باشگاه‌ها علنی و آشکار شود هیچ راه دیگری وجود ندارد. این کار بسیار خوبی بود و وزارت ورزش کاملا از آن حمایت می‌کند. ما معتقدیم این شفافیت و روشنگری حتما باید در همه سطوح اتفاق بیفتد. از طریق مدیرکل روابط‌عمومی وزارت ورزش درصدد هستیم تا قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌های لیگ برتری در سایت وزارت ورزش هم منتشر شود. معتقد هستم همه فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باید مسائل مالی‌شان را در سایت قرار دهند. باید با پیگیری این موضوع آن را به فرهنگ، قانون و ضابطه تبدیل کنیم.»