نبرد انتقامی - ۲۱ شهریور ۹۴

تیم ملی والیبال کشورمان که صبح پنج‌شنبه در سومین بازی خود در مسابقات جام جهانی موفق شده بود تیم ونزوئلا را با نتیجه ۳ برصفر شکست داده و دومین پیروزی خود را دراین دوره از مسابقات به‌دست آورد، در چهارمین بازی خود باید مقابل یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های والیبال جهان صف آرایی کند تا انتقام چهار شکست قبلی را از این تیم بگیرد.

صبح امروز و از ساعت ۷:۴۰ ایران باید به مصاف لهستان برود. تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در سال‌های اخیر در قالب دیدارهای رسمی و تدارکاتی بارها با هم دیدار کرده‌اند. اما امسال لهستانی‌ها از مجموع چهار رویارویی در لیگ جهانی تنها یک‌بار در تهران مقابل ایران تسلیم شدند. شکست ایران در خانه مقابل لهستان موجب ناکامی ملی‌پوشان در صعود به دور نهایی لیگ جهانی شد.در جام دوستانه واگنر هم آنها بار دیگر ایران را شکست دادند. حالا والیبالیست‌های ایران به دنبال انتقام از ستاره‌های لهستانی هستندومی دانندکه کار آسانی پیش رو نخواهند داشت.

مصاف با پرافتخارها

لهستان پیش از این تمام بازی‌های خود را در جام جهانی با برد پشت سر گذاشته است. ایران اما با یک باخت مقابل آرژانتین و دو برد مقابل تونس و ونزوئلا در تعقیب مدعیان این مسابقات است.

لهستانی‌ها در سخت‌ترین دیدارشان روسیه آماده را با تمام ستارگانش ۳ بر یک شکست دادند. لهستان تیمی است که در تالار افتخاراتش هفت مدال از رقابت‌های المپیک و جهان، سه طلا، سه نقره و یک برنز دارد.آنها به دنبال اجرای برنامه بلندپروازانه خود برای کسب مدال‌های طلای جهان و المپیک، از ابتدای سال ۲۰۱۴ هدایت تیم شان را به استفان آنتیگا، کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه سپردند. حالا لهستان با بازیکنانی که عمدتا در لیگ داخلی اش و بعضا در ایتالیا توپ می‌زنند، به دنبال حضور موفق در المپیک و یکی از مدعیان طراز اول صعود مستقیم به ریو ۲۰۱۶ از راه جام جهانی محسوب می‌شود.