محمدی وعده طلای المپیک را داد

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان در نخستین روز از مسابقات کشتی قهرمانی جهان در لاس‌وگاس آمریکا در دیدار رده‌بندی برابر حریف آذربایجانی خود به برتری رسید تا به مدال برنز جهان دست پیدا کند.

سیداحمد محمدی در دور نخست مسابقات مقابل هابات از اسلواکی با نتیجه ۱۲ بر صفر به برتری رسید. او در ۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه هابات اسلواک را از پیش‌ِرو برداشت. وی در دور دوم به مصاف فرانکلین کوبایی رفت و موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر به برتری برسد. دارنده مدال نقره جهان در دور سوم با برن مت‌کالف آمریکایی سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۵ بر ۴ این حریف سرسخت خود را از کشور میزبان شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. محمدی در مرحله یک چهارم نهایی با گئورگ بوچاراز رومانیایی که نفر پنجم مسابقات قهرمانی اروپا است، مبارزه کرد و با شکست ۶ بر یک این کشتی‌گیر راهی مرحله نیمه‌نهایی شد تا سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ را نیز کسب کند.

قهرمان آسیا در مرحله نیمه‌نهایی با چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و نفر سوم جهان که طغرل عسکرف قهرمان المپیک لندن را شکست داده، مصاف داد و در نهایت در حالی که ۲برصفر پیش بود با ضربه فنی شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند. محمدی در رده‌بندی با عسکرف دارنده مدال طلای المپیک لندن سرشاخ شد و با نتیجه ۱۵ بر ۵ به برتری دست یافت تا مدال برنز جهان را از آن خود کند. درفینال این وزن چامیزو کوبایی الاصل که برای ایتالیا کشتی می‌گیرد طلا گرفت.

جبران می‌کنم

سیداحمد محمدی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره کسب مدال برنز جهان اظهار کرد: «متاسفانه اشتباه کوچکی داشتم که باعث شد مدال طلا را راحت از دست بدهم اما همین که دست خالی به ایران باز نمی‌گردم و توانستم ضمن کسب مدال برنز سهمیه المپیک را نیز به‌دست آورم خدا را شکر می‌کنم. ان‌شاءالله در مسابقات بعدی به‌خصوص المپیک جبران کنم و بتوانم با کسب طلای المپیک دل مردم عزیزمان را شاد کنم. از کسب مدال برنز جهان راضی نیستم.»