برانکو ایوانکوویچ به منتقد سال‌های نه‌چندان دورش رسید، مردی که در زمان هدایت تیم ملی ایران توسط این مربی کروات، بارها از او انتقاد کرد یعنی مجید جلالی. حالا بهترین فرصت برای پاسخ دادن به این انتقادها در مستطیل سبز است. پرسپولیس امروز و از ساعت ۱۸:۳۵در ورزشگاه آزادی از تیم سایپا پذیرایی خواهد کرد.

برانکو که تیمش در هفته پنجم با پیروزی برابر فولاد خوزستان، آن هم بعد از ۳ شکست متوالی به آرامش نسبی رسیده است، برای جدایی از مثلث قعرنشینان و رسیدن به میانه جدول باید در این بازی پیروز شود، آن هم مقابل تیمی که به خاطر دو شکست متوالی در لیگ انگیزه زیادی برای برد پرسپولیس دارد. تیم برانکو اگرچه از لحاظ امتیازگیری هرگز در حد یک تیم مدعی نشان نداده است، اما نحوه بازی این تیم باعث شده خیلی‌ها آینده پرسپولیس را روشن بدانند. بدون تردید اگر پرسپولیس بتواند چند برد پیاپی کسب کند و از این لحاظ به ثبات برسد دیر یا زود خودش را به جمع مدعیان خواهد رساند.

یکی از نکات جالب توجه بازی امروز رویارویی برانکو با جواد نکونام است. کاپیتان پیشین تیم ملی در زمان سرمربیگری برانکو در این تیم بود که به مهره ثابت تیم ملی تبدیل شد و بعد از آن مسیر او به فوتبال اروپا کشید. نکونام بعد از گذشت سال‌ها در مقابل تیم برانکو به میدان خواهد رفت. جدال او با هافبک‌های جوان پرسپولیس نیز دیدنی است.این مسابقه برای دو بازیکن دیگر هم انگیزه‌های خاص دارد. غلامرضا رضایی و رضا نوروزی که هردو سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و البته جدایی چندان مسالمت‌آمیزی هم از این تیم نداشتند.هردو می‌خواهند به پرسپولیسی‌ها یادآورشوند که برخلاف ناکامی‌های آنها در این تیم هنوز دوران آنها تمام نشده است.

شاگردان برانکو اگر بتوانند امروز در ورزشگاه آزادی سایپا را شکست دهنداحتمال صعود تا رده‌های میانی جدول راهم دارند. هواداران پرسپولیس هم امروز به همین امید به ورزشگاه می‌روند و بازیکنان هم اگر می‌خواهند از شرمندگی آنها بیرون بیایند و همچنین قدرت چانه‌زنی‌شان را برای دریافت مطالبات‌شان بالا ببرند باید در این بازی پیروز شوند. در روزی که تساوی باعث ماندن سرخپوشان در بین قعرنشینان و رفتن سایپا به نیمه پایین جدول می‌شود ازهردو تیم انتظار یک بازی تهاجمی می‌رود.

مربیان چه گفتند

مجید جلالی در نشست مطبوعاتی پیش ازبازی گفت: «وقتی به این بازی‌ها می‌رسیم احساس خاصی داریم. احساس می‌کنیم این شانس را داریم که بیشتر دیده شویم و این موضوع در مورد بازیکنان هم صدق می‌کند. با انگیزه بسیار زیادی برای این بازی آماده شده‌ایم. مطمئن باشید بازی خوب و روانی ارائه می‌کنیم.»

برانکو هم از بازی سختی می‌گوید که پیش رو دارد: «بعد از چند روز تعطیلات به مسابقات برمی‌گردیم.

البته ما قبل از این یک بازی با پیکان داشتیم که خیلی بازی خوبی بود. در بازی‌های جام حذفی آنچه برای ما اهمیت دارد برد است که به آن رسیدیم. نیازی نیست بگویم ما انتظار بازی خیلی سخت را داریم. تیمی که چند سالی است به‌طور مستمر بازیکنانش کنار هم بازی کردند که فکر می‌کنم امسال فقط دو بازیکن جدید جذب کردند. یک بازیکن معروف به نام نکونام که بهترین هافبک ایران است و در کنار او سایر نفرات که مدت زیادی است کنار هم کار می‌کنند.»