تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های جام جهانی صبح امروز به مصاف ایتالیا می‌رود. رقابت‌های جام جهانی ژاپن بعد از دو روز وقفه وارد مرحله دوم خود می‌شود و از امروز تیم‌های حاضر در این تورنمنت دیدارهای خود را پی می‌گیرند. ۱۲ تیم شرکت‌کننده در جام جهانی بعد از ترک هاماماتسور در شهر اوزاکا اسکان یافته‌اند و دیدارهای خود را در این شهر برگزار خواهند کرد. تیم ملی والیبال ایران امروز دیدار حساسی برابر ایتالیا خواهد داشت. این بازی ساعت ۱۰:۴۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که ایران از پنج بازی قبل، دو برد و سه شکست را در کارنامه خود ثبت کرده و در رده هفتم جدول کلی ایستاده است اما ایتالیا با چهار پیروزی و یک باخت تیم چهارم جدول است. دو برد تیم ملی ایران برابر تونس و ونزوئلا رقم خورده و در عوض تیم کشورمان جدال برابر آرژانتین، لهستان و روسیه را واگذار کرده است. اما ایتالیا مقابل کانادا، استرالیا، مصر و ژاپن برنده شد و تنها در چهارمین بازی خود در جام جهانی برابر آمریکا ۳ بر صفر مغلوب شد.

با توجه به نتایجی که تیم ملی ایران برابر ایتالیا در سال‌های اخیر کسب کرده است، شاید به ظاهر بازی برابر این حریف چندان دشوار نباشد اما تغییراتی که این تیم در کادرفنی و بازیکنانش انجام داده کاملا وضعیت متفاوتی را رقم زده است. حضور کوانتورنای کوبایی و زایتسف روسی در ترکیب تیم ملی ایتالیا قدرت این تیم را دوچندان و کار ایران را سخت کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، این در شرایطی است که هنوز وضعیت بازی کردن شهرام محمودی مشخص نیست و اگر او به این مسابقه هم نرسد امیر غفور در پست پشت خط‌زن به‌کار گرفته خواهد شد. بعید است تغییر دیگری در ترکیب تیم ملی شاهد باشیم.

تیم ایران که تقریبا شانس رفتن به المپیک را از دست داده است، برای قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر جام جهانی نیاز به برد در این مسابقه دارد. این در شرایطی است که ایتالیا هم انگیزه‌های فراوانی برای کسب پیروزی دارد تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک زنده نگه دارد.اما سرپرست تیم ملی والیبال ایران امیدوار است بعد از نتایج ضعیف کشورمان در مسابقات قبلی، بازیکنان با توجه به تفکرات حرفه‌ای که دارند بتوانند خود را بازسازی کنند. امیر خوش‌خبر درخصوص این بازی گفت: «هنوز شهرام محمودی مصدوم است و تلاش می‌کنیم وی را به شرایط مسابقه برسانیم. مشکل دیگری وجود ندارد، فقط روحیه بازیکنان به دلیل شکست‌های ابتدایی کمی خراب شده است و امیدواریم بازیکنان با توجه به تفکرات حرفه‌ای که دارند، بتوانند خود را بازسازی کنند تا در ادامه مسابقات با نشاط‌تر و بهتر وارد میدان شوند. مسابقات سخت‌مان هنوز مانده و امیدوارم بتوانیم بازی‌های در خور شان والیبال ایران را به نمایش بگذاریم.»

جیان لورنزو بلنجینی، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا هم درخصوص این بازی گفته: «درست است ایران برابر روسیه باخته اما خیلی خوب بازی کرد و تمام توانش را به خرج داد. بازیکنانم آماده هستند و ما با تمام توان از همان ابتدا خواهیم جنگید. بازی سختی خواهد بود، چون بازیکنان ایران توانایی‌های بالایی دارند.»