سرمربی روی نیمکت حریف!

گروه ورزش: علیرضا منصوریان امروز می‌توانست روی نیمکت تیم مقابل نشسته باشد.اگر قرارداد دوساله نداشت یا نفتی‌ها کوتاه می‌آمدند قطعا منصوریان سرمربی استقلال بود و به آرزوی دیرینه اش می‌رسید. حسرت او از این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که تنها دلخوشی‌اش برای ماندن درنفت هم ازمیان رفت. یعنی عبور از الاهلی و رفتن درمیان چهارتیم برتر قاره تا خود را درسطح یک مربی بین‌المللی مطرح کند. اتفاقی که راه او را برای رسیدن به نیمکت استقلال در سال‌های آینده هموار می‌کرد.

قطعا مربی که توانسته در آسیا خود را مطرح کند دیگر با این استدلال که جوان است و کارنامه دندان‌گیری ندارد از جمع گزینه‌ها خارج نمی‌شود و مسوولان باشگاه استقلال نمی‌توانند به این راحتی‌ها روی نام او قلم قرمز بکشند، اما تمام این مسائل گمانه‌ها درمورد آینده‌ای است که هنوز از راه نرسیده است. امروز اما او سرمربی نفت است و مقابل استقلالی قرار می‌گیرد که سرمربی آن پرویز مظلومی است. منصوریان لبالب از انگیزه است و مظلومی هم واقف به این نکته و قصدی برای باج دادن به کاپیتان سابق آبی‌ها ندارد.

استقلال که اکنون شرایط خوبی در جدول رده‌بندی پیدا کرده و فرصت مناسبی برای رسیدن به صدر جدول دارد، می‌تواند با کسب یک پیروزی مقابل نفت به این مهم دست پیدا کند، مساله‌ای که شاید این روزها بتواند به استقلالی که اسیر حاشیه‌ای همچون بی‌پولی شده است، کمک کند تا این تیم روحیه مضاعفی بگیرد. مطمئنا پرویز مظلومی هم برای رسیدن به این هدف دست به هر کاری خواهد زد و از هر روشی استفاده می‌کند تا علیرضا منصوریان و تیمش را شکست دهد. منصوریان هم در بدترین زمان ممکن با استقلال روبه‌رو شده است.

از طرفی استقلال شرایط خوبی دارد و به‌دنبال صدرنشینی است و از سوی دیگر تیم نفت شرایط چندان مناسبی ندارد. این تیم هنوز در لیگ نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و در لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد تا روحیه بازیکنان این تیم کمی پایین بیاید. حالا منصوریان باید در بدترین شرایط تیمش با استقلالی روبه‌رو شود که آرزوی نشستن روی نیمکتش را دارد و باید دید می‌تواند توانایی‌هایش را به استقلالی‌ها نشان دهد تا زودتر به این هدف برسد یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد.او سال پیش رفت و برگشت استقلال را شکست داد تا مشخص شوددربردن استقلال متخصص است، اما دراین فصل نه تیم او همان تیم آماده فصل پیش است و نه استقلال همان تیم آشفته فصل گذشته. تیم منصوریان در این فصل هنوز بردی به دست نیاورده و با ۳ مساوی و یک باخت در رده پانزدهم جدول قرار دارد. درعوض استقلال اگرچه متهم است فوتبال زیبا ارائه نمی‌کند، اما بیشتر رقبا را از دم تیغ گذرانده و نشان داده به کمتر از سه امتیاز مسابقات راضی نمی‌شود.

نکته جالب توجه در این مسابقه این است که نتیجه بازی به رتبه پرسپولیس در جدول لیگ هم ارتباط پیدا می‌کند چرا که اگر تیم نفت در این بازی یک مساوی بگیرد هم مانع از صدرنشینی استقلال خواهد شد و هم پرسپولیس را یک رده در جدول لیگ تنزل می‌دهد و به رتبه پانزدهم می‌فرستد اما پیروزی استقلال باعث خواهد شد که پرسپولیس در همان رده چهاردهم باقی بماند و خودش هم به صدر جدول برسد.