تیم فوتبال نفت با تیم ملی امید کشورمان دچار چالش شد و ابتدا بازیکنانش را در اختیار این تیم قرار نداد، اما پس از سه روز علیرضا منصوریان این اجازه را به بازیکنانش داد تا در تمرینات تیم المپیک در ترکیه حضور پیدا کنند؛ مساله‌ای که سرمربی نفت از توضیح در مورد آن امتناع کرد. منصوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر به سوالاتی در مورد آخرین شرایط تیم فوتبال نفت و قرعه این تیم در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا پاسخ داد.

تیم نفت در دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الجیش قطر برود، این مسابقه را چطور می‌بینید؟

بازی بسیار سختی برای ما محسوب می‌شود. الجیش چند بازیکن جدید جذب و خودش را تقویت کرده است. من سعی کردم از مجتبی جباری و پژمان منتظری، اطلاعات کافی را از الجیش بگیرم. در مجموع تیم ما تا اوایل دی کامل می‌شود و تا بهمن تیم کامل‌مان را در بازی برابر الجیش در اختیار خواهیم داشت. ما سال گذشته در آسیا چندین بازی را انجام دادیم، اما این را می‌توانم بگویم که الجیش از تمام تیم‌هایی که ما مقابل آنها قرار گرفتیم، قدرتمندتر و قوی‌تر است. الجیش هزینه زیادی کرده و تیمی است که با جت شخصی سفر می‌کند. این تیم قطری، باشگاه قدرتمندی است اما ما نیز تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا در این مسابقه نیز به پیروزی برسیم.

آیا برای جذب پورعلی‌گنجی اقدام کرده‌اید؟

نفت، تیم مرتضی است و خانه او محسوب می‌شود؛ او در این تیم بزرگ شده و پرورش یافته است. اینکه او در حال حاضر در تمرینات ما حاضر می‌شود، به آن معنی نیست که ما می‌خواهیم او را جذب کنیم. من روز گذشته به پورعلی‌گنجی گفتم که نفت خانه تو است و در هر زمانی که دوست داشتی می‌توانی سر تمرین بیایی و تمرین کنی. پورعلی‌گنجی در حال حاضر چند پیشنهاد خیلی خوب از کشورهای اروپایی، حوزه خلیج‌فارس و حتی خود چین دارد که من در این باره به او گفتم که برای پیشرفت، به اروپا فکر کند. اولویت تیم نفت هم این است که مرتضی پورعلی‌گنجی آینده‌اش را تضمین کند و به اروپا ترانسفر شود، اما اگر در شرایطی بتواند در ایران برای مدت کوتاهی فوتبال بازی کند، قطع به یقین نفت که باشگاه خود او است، برای جذبش اقدام می‌کند.

چه برنامه‌ای برای تقویت تیم‌تان در نیم فصل دارید؟

ما برای تعطیلات نیم فصل، یک اردو در نظر داریم تا بازیکنان کنونی‌مان از همه نظر آماده شوند، زیرا سعی می‌کنیم هر تمرینی که داشته باشیم با توپ باشد، اما در اردویی که در نظر داریم، دو بازی تدارکاتی را نیز در نظر می‌گیریم.

آیا نفت می‌تواند با شروع مجدد لیگ، روند خوبی در پیش بگیرد؟

بعد از این تعطیلات ما باید مقابل دو صخره به نام «فولاد» و «سایپا» به میدان برویم. اگر بتوانیم در این دو بازی به برتری برسیم، دوباره روند صعودی‌مان را پیش خواهیم گرفت؛ در مجموع تیم ما، تیم خیلی خوبی است. در حال حاضر تمرکز ما فقط روی فولاد است و پس از آن بازی به بازی برای همان مسابقه‌ای که پیش‌رو داریم، برنامه‌ریزی و تمرکز می‌کنیم. ما اگر بتوانیم قبل از تعطیلات نیم فصل به اهداف اصلی‌مان که پیروزی در پنج بازی پیش‌رو است، برسیم؛ روند خوبی را در پیش خواهیم گرفت. ما باید امتیازات لازمه را به دست آوریم هر چند که چندین بازیکن را به خاطر مصدومیت نداریم.

در خصوص تیم المپیک و اختلاف پیش آمده با این تیم صحبت کنید

اصلا در این باره حرف نمی‌زنم.