بازرسی انجام شده از دفتر رئیس فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته، یک‌بار دیگر بحث فساد در فوتبال ایران را داغ کرده است. در همین راستا دیروز عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی موضوع فساد در فوتبال خبر داد.

حسین آذین به «ایرنا» گفت: «عمده فساد در فوتبالی‌ها مربوط به فدراسیون و باشگاه‌های زیرمجموعه آن است. مستندات و مدارک این فساد در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ موجود است. در این مدت از طرف برخی افراد ذی‌نفع با توصیه و حتی فشار برای خاتمه دادن به موضوع فساد در فوتبال روبه‌رو بوده‌ایم. افرادی اعم از مدیر، مربی و حتی اصحاب رسانه با مراجعه به اعضای این کمیسیون خواستار جمع شدن آن بودند که خوشبختانه با جدیت و قاطعیت، ابعاد مختلف فساد در فوتبال، از سوی اعضای این کمیسیون در حال بررسی است و نتایج را به‌زودی اعلام خواهیم کرد.» رئیس فدراسیون فوتبال اما در واکنش به این اظهارات گفته: «هیچ فسادی در فوتبال ایران وجود ندارد و فقط یکسری تخلفات است. اگر فردی در یک گوشه‌ای از کشور تخلفی انجام دهد، این موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد.»

درهمین خصوص عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رفتارسازمان بازرسی با فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. شهرام دبیری درگفت‌وگو با «ایلنا» دراین خصوص گفت: «ماموران سازمان بازرسی به دفتر کفاشیان رفتند و اسنادی را ضبط کردند، البته من تلفنی نتوانستم اطلاعات دقیقی کسب کنم اما انتظار نداریم چنین برخوردهایی هم از سوی سازمان بازرسی صورت بگیرد چون هر اطلاعاتی که خواسته‌اند در اختیار آنها قرار داده‌ایم. اینکه بیایند و وسایل را جمع کنند و با خود ببرند به نظرم فقط شأن فدراسیون را زیر سوال می‌برد. اگر مدارک و مستنداتی خواسته‌اند و نداده باشیم سازمان بازرسی می‌تواند چنین کاری بکند اما اگر مدارک را داده باشیم حق چنین کاری را ندارند.»