استقلال فینالیست شد

پرویز مظلومی مچ امیر قلعه‌نویی را خواباند. استقلال تهران موفق شد در سرمای شدید تبریز از سد تراکتورسازی بگذرد و به بازی نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور که قرار است سوم خرداد سال آینده در خرمشهر برگزار شود راه پیدا کند. قلعه‌نویی ماه گذشته با آمال و آرزوهای شیرین و مهیج هدایت تراکتورسازی را پذیرفت. او در این مدت دو بار با شاگردان قدیمی‌اش در استقلال ملاقات کرد؛ بازی اول را در لیگ به کمک خوش‌شانسی و اشتباهات داوری با نتیجه مساوی پشت سر گذاشت، اما در مسابقه دوم که در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار می‌شد ۲ بر یک باخت و حذف شد. او که از ابتدا هم مخالفان پرشماری در تبریز داشت، قطعا بعد از کنار رفتن از جام حذفی فضای سخت‌تری را تجربه خواهد کرد.

برای استقلال در این بازی این نفرات به میدان رفتند: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (علیرضا رمضانی ۸۲)، جابر انصاری(خرسندنیا ۹۴)، فرشید اسماعیلی(محسن کریمی ۵۴) و سجاد شهباززاده.

تراکتورسازی هم با این بازیکنان پا به این رقابت گذاشت: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، سینا عشوری، شجاع خلیل‌زاده، آگوستو سزار، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی(علی حمودی ۷۰)، سروش رفیعی(سامان نریمان جهان ۵۹).

بازگشت باشکوه سجاد

خبر خوش برای استقلالی‌ها این بود که سجاد شهباززاده بعد از مدت‌ها افت فنی، در بهترین زمان ممکن احیا شد و دو پیروزی حیاتی و درخشان برای تیمش به ارمغان آورد. بازیکن شماره ۱۰ آبی‌ها که هفته گذشته گل سه امتیازی بازی با صبا را زده بود، در تبریز هم خوش درخشید و با دو گلی که در دقایق ۲۹ و ۵۲ به ثمر رساند، تیمش را به فینال رساند. بین دو گل شهباززاده، آگوستو سزار در دقیقه ۴۹ بازی را به تساوی کشاند، اما تراکتوری‌ها قدر این گل را ندانستند و خیلی زود غافلگیر شدند.

خسرو فینال را از دست داد

اتفاق بد بازی دیروز اما این بود که خسرو حیدری با اخطاری که گرفت دو کارته شد و حضور در بازی فینال برابر ذوب‌آهن را از دست داد. حسین زرگر که قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت از استقلالی‌ها غیر از حیدری به مهدی رحمتی و مگویان هم کارت زرد داد. همچنین سینا عشوری هم از تراکتورسازی اخطار گرفت و البته شجاع خلیل‌زاده با دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. مطابق مقررات، شجاع بازی بعدی تراکتورسازی در لیگ برتر که مقابل نفت تهران برگزار می‌شود را از دست داد.

تقدیم به پورحیدری

پرویز مظلومی در نشست خبری پس از این مسابقه، پیروزی بزرگ آبی‌پوشان را به منصور پورحیدری تقدیم کرد و افزود: «بازیکنان با همه توان بازی کردند و پیروز شدیم. یک بازی خوب از سوی دو تیم بود. بازیکنان ما اگر کمی دقت می‌کردند در ضد حملات گل‌های بیشتری می‌زدند، زیرا تراکتورسازی چیزی برای از دست دادن نداشت. آنها با همه توان حمله می‌کردند. به هواداران تبریک می‌گویم و امیدوارم سوم خرداد جام قهرمانی را به آنها تقدیم کنیم.»