هر هزار نفر 1/7 تخت بیمارستان دارند

دنیای اقتصاد، ورشان بزازان- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به ازای هر هزار نفر ۱/۷ تخت بیمارستان وجود دارد.

محمدحسین بحرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که هفته گذشته در محل شهرک سلامت برگزار شد با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون در مشهد ۵ هزار تخت فعال داریم. وی تصریح کرد: ۲ هزار تخت بیمارستان به این تعداد اضافه خواهد شد که هزار تخت توسط دانشگاه علوم پزشکی و هزار تخت توسط استانداری خراسان رضوی تجهیز می‌شود.

بدهی میلیاردی شرکت‌های بیمه‌ به دانشگاه علوم پزشکی

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست گفت: ۸۵‌ درصد منابع مالی که دولت در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد صرف پرسنل می‌شود. عبدالله سبحانی درخصوص مطالبات این دانشگاه تصریح کرد: بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت بالغ بر ۴۵۴ میلیارد تومان، بیمه تامین اجتماعی ۱۶۷ میلیارد تومان، بیمه کمیته امداد و نیروهای مسلح حدود ۲۴ میلیارد تومان و سایر بیمه‌ها ۱۱۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهی دارند و بدهی دانشگاه ۵۵۴ میلیارد تومان است که عمده آن به داروخانه‌ها، شرکت‌های پزشکی، کارانه پزشکان و پرسنل است.

23 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی اشتغال دارند

در ادامه مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: رسالت ما جذب، تربیت و آموزش نیروهای متعهد و متخصص است. در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۳ هزار نفر نیرو در حوزه‌ها‌ و سطوح متفاوت اشتغال به‌کار دارند. عبدالله ریحانی افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۱۷ فراخوان استخدام داشتیم، ۱۷ هزار و ۵۹۶ نفر شرکت‌کننده داشته‌ایم و در نهایت ۴۸۰۰ نفر جذب دانشگاه شدند. معاون برنامه‌ریزی و بودجه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: حدود ۴۷ درصد اعتبارات ما از درآمد اختصاصی بود که امسال به ۶۵ درصد رسیده و بقیه از محل منابع اعتبارات عمومی است. علی اسکندری درباره میزان درآمد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد ما در سال ۹۲، ۲۸۰میلیارد بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان باشد.

ساخت 6 بیمارستان جدید در خراسان رضوی

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان این که ساخت ۶ بیمارستان جدید در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ۲۵ بیمارستان تحت‌پوشش داریم که از سال گذشته بازسازی و‌ بهسازی شده است. علی رحیمی افزود: پروژه بیمارستان‌های امام رضا(ع)، کودکان «اکبر»، امام خمینی درگز، باخرز، فریمان وخلیل‌آباد در دست ساخت و بهره‌برداری است. وی افزود: درصدد تکمیل دانشکده پزشکی که از سال ۷۰ شروع شده و در سال ۸۶ قسمتی از آن به بهره‌برداری رسیده، به‌ویژه در بخش طب سنتی هستیم. رحیمی تصریح کرد: دانشکده داروسازی حلقه مفقوده توسعه فضای آموزشی در دانشگاه‌ها بوده و تکمیل و افتتاح آن سبب افتخار حوزه آموزش در کل خراسان رضوی است. وی با اشاره به احداث ۱۲ کلینیک ویژه در استان که شامل ۵ مرکز در مشهد و ۷ مرکز در شهرستان‌ها می‌شود، گفت: توسعه اورژانس طالقانی در هفته دولت افتتاح رسمی می‌شود، همچنین۶ مرکز غربالگری و شیمی‌درمانی در استان درحال ساخت است.