ایجاد امنیت در مدارس با یک اپلیکیشن تلفن همراه

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

BullyBox یک اپلیکیشن موبایل است که در پلت‌فرم‌های آی‌فون و اندروید در دسترس است. این اپلیکیشن به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد بدون خطر و بدون ذکر نام، هرگونه مزاحمت و زورگویی یا دیگر نگرانی‌ها را در زمینه امنیت مدارس را گزارش دهند. در واقع BullyBox صدای افراد قربانی است و در عین حال به گزارش‌دهنده‌ها اجازه می‌دهد تا از مستقیم درگیر شدن در حادثه خودداری کنند. ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲۲ ایالت آمریکا و نیوزیلند، اسپانیا، فرانسه و انگلستان در حال حاضر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن برای دانلود رایگان در اپ استور اپل و گوگل پلی در دسترس است.

وقتی برندون بوینتون ۱۴ ساله بود به فکر خاتمه دادن به زندگی خود افتاد. او از نظر جسمی و ذهنی با گردن‌کلفتی‌ها و زورگویی‌های دانش‌آموزان کلاس هشتم به‌طور شخصی و آنلاین شکنجه می‌شد و همواره از آینده‌اش بیمناک بود. این جوان ۱۹ ساله که اصالتا اهل شهر پندلتون در ایالت ایندیانا آمریکاست به entrepreneur می‌گوید «در دوران دبیرستان من بچه‌ای عجیب و غریب بودم. به شدت خجالتی بودم و از همه آدم‌ها می‌ترسیدم. این وضعیت ادامه داشت تا جایی که روزی تصمیم گرفتم از لاک خود بیرون بیایم و تصمیم گرفتم نماینده کلاس بشوم. و این درست مانند این بود که بگویم «این می‌تواند برندون جدید باشد.» با کنار گذاشتن احساس «عدم اعتماد به نفس» او ترس‌هایش را فراموش کرد و پوسترهای کمپین انتخاباتی خود را در همه جای مدرسه چسباند. او می‌گوید «آنها پوسترهای من را پاره کردند و چیزهای آزاردهنده‌ای روی آنها نوشتند. از اینکه از نقطه آسایش خود بیرون آمده بودم به خود می‌بالیدم، اما آنها چه کردند، من را شکستند و ناراحت کردند.

می‌خواستم آنها به‌خاطر رفتار زشت‌شان تنبیه شوند؛ نه از یک روش وحشتناک؛ بلکه از روشی که رفتار آنها را اصلاح کند و آن را متوقف سازد.» پس از آن روز، اوضاع در سالی که بوینتون کلاس هشتم بود و او آن را «سال بدبختی» می‌نامد بدتر شد. گردن‌کلفتی‌ها و زورگیری‌ها بی‌رحمانه‌تر و تعداد آنها نیز بیشتر شد؛ به طوری که شایعاتی منتشر شد که او از آنها خبرچینی می‌کند. این موضوع درست بود. او از طریق سیستم گزارش بی‌نام گردن‌کلفتی‌های مدرسه‌اش این کار را انجام می‌داد. (او تا مدت زیادی این موضوع را به پدر و مادرش نگفت). او در کوتاه‌مدت، اظهار پشیمانی می‌کرد اگر حتی این کار «صحیح‌ترین کار ممکن» بود. او اخیرا در مقاله‌ای نوشت که «من آزار زبانی، اجتماعی، احساسی و فیزیکی را تجربه کردم. با گذشت زمان، این تجربه‌ها اثر عمیقی بر احساسات خودارزشی من داشت. اعتماد من نابود شده بود و فکر خودکشی در تفکرات روزانه من رخنه می‌کرد.» سیستم گزارش حادثه در دبیرستان بوینتون چیزی بیشتر از جعبه‌ای روی دیوار نبود. بسیاری از مدارس آمریکا این نوع «جعبه‌های گزارش قلدری»(bully boxes) را در اطراف محوطه مدرسه قرار داده‌اند تا دانش‌آموزان را تشویق کنند تا بدون ذکر نام موارد مزاحمت را گزارش دهند (بدون نام و با نام افراد خاطی) و با این کار آنها می‌توانند پا پیش بگذارند و از انتقام‌جویی نهراسند.

او می‌گوید «ما یک جعبه روی دیواری در یکی از شلوغ‌ترین نقاط مدرسه داشتیم. اما بچه‌ها آن را دست انداختند». بوینتون احساس می‌کرد که این کار به اندازه کافی موثر نیست. از نظر او بهتر بود این کار از راه مدرن‌تر و مرتبط با تکنولوژی انجام شود. ضمنا والدین برندون، چاد و تونیا، که به‌ترتیب قاضی و معلم پایه چهارم بودند، او را تشویق کردند تا احساسات و علاقه خود را از یک «دوره بی‌نهایت تاریک» زندگی‌اش در دوران دبیرستان به یک حرفه هیجان‌انگیز و ایجادکننده اعتماد به‌نفس منتقل کند. پس از بیش از یک سال تلاش در توسعه اپلیکیشن موبایل و با حمایت و عشق خانواده‌اش، توانست در این راه موفق شود. دو سال بعد، بوینتون این امر را محقق کرد. در سال ۲۰۱۳، زمانی که او ۱۶ سال داشت، MostBeastlyStudios LLC را تاسیس کرد. یک استارت‌آپ اپلیکیشن موبایل که قبل از «BullyBox» شروع شد؛ او اکنون مدیر ارشد اجرایی و توسعه‌دهنده شرکت است. ماموریت آنها چیست؟ ایجاد «اپلیکیشن‌هایی که تفاوت ایجاد کند. اپلیکیشن‌هایی که زندگی‌ها را بهبود می‌بخشد». در راس هشدار دادن به مسوولان مدارس برای گزارش دادن از قلدری‌های فیزیکی، زبانی، سایبری و احساسی، BullyBox برای دانش‌آموزان یک راه‌ نجات امن و بی‌نام برای آگاهی دادن به معلمان و مسوولان از دیگر نگرانی‌های جدی امنیتی مدارس فراهم می‌کند.

بین آنها اسلحه، مواد و تهدید‌ها و حوادث مرتبط با درگیری و دعوا وجود دارد. در یکم جولای ۲۰۱۵ زمانی که براینتون هنوز در دبیرستان بود، BullyBox را به‌طور دقیق بازبینی کرد و نسخه به‌روز شده آن را منتشر ساخت. امروزه دو ورژن از BullyBox وجود دارد: ورژن رایگان آن برای سیستم عامل iOS و اندروید و نسخه پولی آن The BullyBox Pro که ۴۹۹ دلار به‌طور سالانه و به ازای هر مدرسه هزینه دارد و برای دانش‌آموزان ثبت‌نام شده رایگان است. ورژن دوم شامل گزارش تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌شود و دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا «مدارک» عکسی خود را به گزارش‌ها ضمیمه کنند. به علاوه، در ورژن پولی تماس‌های تلفنی برای هشدار به مسوولان مدارس نیز ارائه شده است. زمانی که واژه‌های کلیدی مانند «تفنگ»، «کشتن» و «بمب» در گزارش‌های BullyBox دانش‌آموز ظاهر شود، تماس‌ها به‌طور اتوماتیک حاصل می‌شوند. هر دو ورژن اپلیکیشن باید از طریق ثبت‌نام آنلاین برای استفاده دانش‌آموزان توسط مدارس شرکت‌کننده پذیرفته شود.برای براینتون و بسیاری دیگر از قربانیان زورگیری در مدارس آمریکا، BullyBox بیش از یک ابزار صرفا گزارش دادن است. او می‌گوید «این ابزاری برای توانمندسازی و بهبودی است».

منبع: entrepreneur

ایجاد امنیت در مدارس با یک اپلیکیشن تلفن همراه