دنیای اقتصاد-استاندار خراسان رضوی بر لزوم حمایت از تولیدات غیرنفتی از طریق جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه هم‌اندیشی بانک‌های استان با اشاره به کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر، گفت: به منظور جبران کسری بودجه و حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی باید از تولیدکنندگان داخلی استان حمایت‌های بیشتری به عمل آید. وی ادامه داد: در همین راستا تولیدات استان باید برای در اختیار گرفتن بازارهای همسایه تلاش بیشتری داشته باشد.pic1
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در تدوین سند اشتغال استان وظایفی برای بانک‌های استان درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: با بررسی مجدد مسئولیت بانک‌ها در این طرح می‌توان خراسان رضوی را به استان پیشتاز تحقق مدیریت جهادی در کشور تبدیل کرد.
رشیدیان تلاش برای جذب بیشتر اعتبارات از صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی و فاینانس، ارائه وام به متقاضیان نیازمند در سفر ریاست محترم جمهوری و کشاورزانی که دچار آسیب‌های طبیعی شده‌اند را مورد تاکید قرار داد.

گزارش عملکرد بانک های خراسان
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی هم در ادامه با ارائه گزارش عملکرد ۲۱ بانک دولتی و خصوصی استان تا مهرماه سال ۹۳، گفت: مانده انواع سپرده بانک‌ها در این بازه زمانی ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با انتهای سال ۹۲، ۲/۲۰ درصد افزایش داشته است.وی ادامه داد: این رشد در بانک‌های تجاری ۶/۱۹ درصد و در بانک‌های تخصصی ۸/۲۵ درصد بوده است.pic۲
رضا جمشیدی میزان مانده تسهیلات بانک‌های استان در این مقطع زمانی را 23 هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به انتهای سال گذشته، 6/12درصد رشد داشته است.
جمشیدی منابع آزاد مصرف نشده در بانک‌های تجاری را شش هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع خراسان رضوی ۸۰ درصد بوده که این نسبت برای بانک‌های تجاری ۵۸.۸ درصد و برای بانک‌های تخصصی ۵/۲۵۳ درصد بوده است.