بانک لویـدز
گروه بانکی لویدز یک موسسه مالی انگلیسی است که در سال 2009 از پیوند دو موسسه HBOS و Lloyds TSB پدید آمده است اما تاریخچه آن به سال 1765 می‌رسد و جزو اولین بانک‌های کشور انگلستان به شمار می‌رود. دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد و بیش از 30 میلیون مشتری در انگلستان دارد. تلاش این بانک بر آن است که مسوولیت اجتماعی شرکتی را در فعالیت‌های خود یکپارچه کند و در این راستا انواع برنامه‌های متنوع از آگاه‌سازی نسبت به تغییرات محیط‌زیست گرفته تا پرورش خلاقیت کودکان را اجرا می‌کند. برخی از این تلاش‌ها را با هم می‌خوانیم.
پروژه «دنیا واقعا چه جور جایی است؟!»
در سال 2010 تعداد 28 داوطلب از 11 شرکت گروه لویدز با دبستان
« کرایست چرچ »در «تاور هملتر» برای طراحی یک دفترچه راهنمای مصور بانک لویدز همکاری کردند. این دفترچه راهنما؛ بخشی از یک پروژه پرورش خلاقیت است که با همکاری سازمان خیریه آموزشی «گای فاکس هیستوری » اجرا می‌شود. بچه ها از این طریق به لویدز دعوت شدند تا با نقاشی، تور گردش و سوال و جواب با کارکنان درباره بیمه و عملکرد لویدز بیشتر بدانند. بچه‌ها در نقاشی و طراحی اولین اثر اجتماعی لویدز کمک کردند. این اثر یک کتاب جیبی با عنوان «دنیا واقعا چه جور جایی است: بیمه لویدز در لندن» است. این کتاب در میهمانی تابستانه سال ۲۰۱۰ معرفی شد. بچه‌ها نیز در این میهمانی شرکت کردند و همراه با ریچارد وارد، مدیرعامل مجموعه، به امضای اثر خود پرداختند. از آن زمان تاکنون این کتاب بسیار موفق بوده و در بسیاری نقاط جهان به فروش رسیده است. لویدز قصد دارد از این کتاب به عنوان بخشی از برنامه آموزش مهارت های پولی و مالی در دبستان‌های «تاور هملتر» استفاده کند.
پیوند روابط در چین
لویدز در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۵۰هزار یورو برای ساخت و تجهیز یک مدرسه و زمین بازی در استان یون نان چین اختصاص داد. این مدرسه برای ۲۸۰ دانش آموز در ۸ کلاس درسی تسهیلات آموزشی فراهم کرده است. مدرسه به صورت رسمی طی یک مراسم افتتاحیه در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد. در این مراسم نمایندگان شرکت لویدز به همراه کارکنان وزارت امور خارجه چین حضور یافتند. این پروژه ماحصل برنامه وزارتخانه مبنی بر جذب سرمایه برای مردم روستاهای دورافتاده جینپینگ بود که به دلیل رانش زمین ناشی از سیل در جولای سال ۲۰۰۷ در شرایط سختی به سر می‌بردند. ساختمان‌های روستا نابود شده بودند و خانواده‌ها مجبور به ترک سرزمین خود شده بودند. لویدز با افتخار اعلام کرد که با همکاری وزارت امور خارجه چین این مدرسه را خواهد ساخت تا بچه‌ها به درس خواندن ادامه بدهند. بازار لویدز با چین ارتباطات زیادی دارد و لویدز این پروژه را در راستای برقراری روابط تازه با نسل‌های جوان‌تر انجام داده است.