دنیای اقتصاد: واحد گندله سازی فولاد مبارکه با تولید 3میلیون و 957 هزار و 52 تن در شش ماهه اول سال 94 رکورد جدیدی در تولید گندله اکسیدی به ثبت رساند.

رضا اسماعیل پور رئیس واحد گندله سازی فولاد مبارکه با بیان اینکه دستیابی به این میزان تولید 1.76 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد افزود: رکورد قبلی این واحد مربوط به شش ماهه اول سال 1393 و به میزان 3 میلیون و 888 هزارو 381 تن گندله بوده است.
رئیس واحد گندله سازی دستیابی به این رکورد را نتیجه تلاش قابل ستایش پرسنل واحد گندله سازی دانست و ادامه داد: دفاتر فنی تولید و تعمیرات، واحد انباشت و برداشت، کنترل کیفی و آزمایشگاه و حمایت مدیریت ناحیه آهن سازی و آماده بکاری بسیار خوب تجهیزات واحد گندله سازی منجر به کسب این رکورد گردید. این موفقیت در حالی محقق شد که در امر انتقال دانش فنی، تجارب تعداد قابل توجهی از نیروهای با تجربه واحد طی سالهای اخیر با پیگیری بخش سرپرستی واحد گندله سازی، همکاری واحد آموزش و حمایت مدیریت به نیروهای جدید منتقل گردیده است .

کسب رکورد جدید ماهانه تولید درواحد احیا مستقیم سبا
واحد احیا مستقیم ناحیه فولاد سازی ونورد پیوسته سبا با تولید ۹۹ هزار و ۵۳۵ تن آهن اسفنجی در شهریور ماه سال جاری به رکورد تازه ای در تولید آهن اسفنجی دست یافت.
احمد احمدیان مدیر ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا ضمن تأیید این خبر گفت: رکورد قبلی ماهانه تولید در واحد احیا مستقیم ناحیه سبا 92 هزار و715 تن بود که در بهمن ماه 1393 به ثبت رسیده بود.
وی اظهار کرد: علیرغم تنوع زیاد گندله ورودی از نظر کیفیت و کمیت، با همگن سازی مناسب گندله وکنترل پارامتر های فرآیند، آهن اسفنجی با کیفیت بسیار مطلوبی تولید می گردد و از نظر شاخص متالیزاسیون وکربن به ترتیب ۹۴.۴ و ۲.۳ درصد بوده است .

دستیابی به رکورد تولید ماهانه درخط شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد
مرتضی اکبری کارشناس تولید خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: در شهریور ماه سال جاری کارکنان واحد شستشوی الکترولیتی، به رکورد جدید تولید ۱۶ هزار و ۷۲۷ تن ورق دست یافتند. وی تصریح کرد: نسبت به رکورد قبلی این واحد که در مرداد ماه سال جاری محقق شده بود ،کسب رکورد جدید، حدود ۸ درصد افزایش را نشان می دهد .
کارشناس تولید خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی، کاهش تعداد و زمان توقفات، برنامه ریزی مناسب در تولید با توجه به ظرفیت اسمی خط، مشارکت و همدلی نیروهای تولید و تعمیرات و برنامه ریزی و کنترل تولید را از عمده ترین دلایل کسب این موفقیت برشمرد.