مزیت جدید پایداری: هفت مورد کسب‌وکاری که از «نتیجه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی» بهره برده‌اند (The New Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line) نویسنده: باب ویلارد (Bob Willard) این کتاب که 10 بار تجدید چاپ شده است، نشان می‌دهد چطور مزایای «سه محور اساسی مسوولیت اجتماعی شرکتی: مردم، زمین و سود» می‌تواند سود معمول یک شرکت را در طول پنج سال و به نسبت اندازه و نوع فعالیت بین 51 تا 81 درصد افزایش دهد و همچنین ریسک‌هایی را که سلامت مالی شرکت‌ها را به خطر ‌می‌اندازند کاهش دهد. چاپ دهم در برگیرنده انواع مثال‌های جدید نیز هست. برای کسانی که به عملکرد پایدار اعتقادی ندارند، این کتاب می‌تواند راهنمای بسیار خوبی باشد. این کتاب به‌صورت خلاصه مزایای سه محور اصلی (نتیجه اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی) را در قالب عملکردهای پایدار کسب‌وکارهای مربوط توضیح می‌دهد. ویلارد هفت مزیت در نظر گرفتن نتیجه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را در این کتاب بیان می‌کند و مثال‌های کوتاهی می‌زند که به چگونگی اجرای این عملکردها برمی‌گردد. این مزایا عبارتند از:
افزایش درآمد و سهم بازار
کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی
کاهش هزینه‌های مربوط به دفع زباله
کاهش مواد مصرفی و هزینه آب
‌افزایش کار کارمندان
کاهش هزینه استخدام
کاهش ریسک
این مزایا شاید برای کسانی که عملکردهای پایداری را اجرا می‌کنند جدید نباشند، اما کتاب راهنمای ویلارد برای افراد دیگر مطالب خواندنی سریع و راحتی فراهم می‌کند که به وسیله آن می‌توانند به دنیای مسوولیت اجتماعی ورود پیدا کنند. در هر فصل ویلارد ابتدا خواننده را با نمونه‌های موفق سر شوق می‌آورد، مثلا اینکه شرکت USPS مصرف انرژی خود را از سال 2003 تا 2010 به میزان 29درصد کاهش داد. سپس ویلارد اطلاعاتی در اختیار خواننده قرار می‌دهد و وی را به تفکر و تحلیل وامی‌دارد، مثلا به اطلاع خواننده می‌رساند که 3 انرژی مصرفی عمده در ساختمان‌های تجاری ابتدا انرژی روشنایی (25درصد)، سپس گرمایش (14درصد) و درنهایت خنک‌کننده‌ها (13درصد) هستند. این اطلاعات به خواننده کمک می‌کند فرایند کم کردن مصرف انرژی را اولویت‌بندی کند. در برخی موارد ویلارد تحلیل‌های مالی مشروحی از توانایی صرفه‌جویی بالقوه در انواع شرکت‌های کوچک و بزرگ مطرح می‌کند.
از آنجا که بیشتر موارد هفت مزیت روی انرژی، زباله و مواد تمرکز دارند، کسب‌وکارهایی که با تولیدات فیزیکی سروکار دارند بیش از بقیه می‌توانند از کتاب ویلارد بهره ببرند، البته باید در نظر گرفت که مشتری‌ها هم بیشتر به پایداری در محصولات فیزیکی توجه دارند تا دیگر تولیدات؛ اما نباید از یاد برد که کانون توجه پایداری تنها مشتریان نیستند و در بخش خدمات، پایداری می‌تواند در ایجاد انگیزه برای کارکنان شرکت‌ها بسیار مفید باشد که بیشتر به ۲ مزیت آخر ربط پیدا می‌کند. خلاصه آنکه کتاب ویلارد می‌تواند یک هدیه عالی برای مدیران شرکت‌ها باشد.
این کتاب در اصل به زبان انگلیسی در 244 صفحه نگاشته شده و ناشر آن New Society Publishers است.