تویوتا پریوس‌دارها رکورد گینس را شکستند
از سال 1970 مردم جهان هر سال« روز زمین» را جشن می‌گیرند و یک هفته تمام را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند.این اقدامات که در سراسر دنیا انجام می‌شوند نشان‌دهنده اهمیت حفظ حیات و لزوم کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است. شرکت تویوتا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ خودرو‌سازان دنیا و همچنین بزرگترین تولید‌کننده خودروهای هیبریدی در دنیا در این روز فرصت مناسبی برای نشان دادن اهمیت استفاده از خودروهای هیبرید را به‌دست آورد. شعبه آمریکای شمالی این خودرو‌ساز توانسته 40 درصد از کل خودروهای پریوس فروخته شده در آمریکا را تنها در ایالت کالیفرنیا بفروشد و همواره به‌عنوان موفق‌ترین شعبه این شرکت شناخته می‌شود. در اقدامی نمادین با جمع شدن 332 خودروی تویوتا پریوس به همراه مالکانش رکورد جهانی این گردهمایی در کتاب گینس ثبت شد.
تویوتا معتقد است که برند تویوتا و لکسوس که متعلق به این شرکت است توانسته بیشترین تعداد خودروی هیبرید دنیا را تولید و به‌فروش برساند. این گردهمایی تنها با اعلام محل و ساعت در آلامدا صورت گرفته است و مالکان این خودروها با تجمع در منطقه از پیش مشخص شده روز زمین را با خودروهای سبز و کم‌مصرف خود جشن گرفتند. ایالت کالیفرنیا به علت داشتن بیشترین خودروی برقی و هیبرید در دنیا شهرت جهانی دارد و در شمال این ایالت تعداد زیادی خودروی تویوتا پریوس وجود دارد که با کمترین آلودگی ممکن تردد می‌کنند. این اقدام تویوتا در روز زمین که به‌طور رسمی ثبت جهانی شد گامی موثر در جهت ترویج و توسعه خودروهای هیبرید به‌حساب می‌آید و همچنین انجام اقدامات عملی برای حفظ کره زمین را بیش از پیش لازم می‌داند. این شرکت با هدف ساخت خودروهای کم مصرف با کمترین آلودگی ممکن اقدام به طراحی و ساخت پریوس کرده است که کم کم وارد دهه دوم حیات سبزش می‌شود. تویوتا پریوس بعد از اینکه در سال ۱۹۹۷ اعلام وجود کرد روند رو به رشدی را دنبال کرده است و در ابتدا قطعا طراحی این خودرو عامل جلب مشتریانش نبوده است و مشوق‌های مالیاتی و مصرف پایین و سبز بودنش نقطه قوتش به‌حساب می‌آمده که با استقبال زیادی مواجه شده است. این موضوع در مدل‌های اخیر و با استفاده از طراحی فضایی و حالت شکستگی‌ها و خط‌های تیز در بدنه خودرو همچنین با داشتن رینگ‌های ۱۷ اینچی و چرخ‌هایی شبیه خودروهای سوپر اسپرت توانست تا حدودی دل مشتریانش را به‌دست آورد. در روز زمین با جمع شدن ۳۳۲ خودروی هیبریدی که دو لقب مهم محبوب‌ترین و معروف‌ترین خودروی هیبریدی دنیا را با خود یدک می‌کشد عاملی شد تا تویوتا بتواند استفاده تبلیغاتی مناسبی از این موضوع ببرد و آینده فروش بیشتری از این برند از خودروهایش را به نوعی تضمین کند.

در سال گذشته در روز زمین خبر کاهش خرید یک درصدی خودروهای هیبرید خبر‌ساز شد که برای این صنعت خبر خوبی به‌حساب نمی‌آمد و در مقابل خودروهای برقی با افزایش فروش مواجه شدند. تجمع و گردهمایی اخیر پریوس‌دارها نشان از محبوبیت بالا و ادامه‌دار این خودرو دارد و اینکه چرا این خودرو در میان کاربرانش محبوب ‌است را می‌توان به کیفیت ساخت، ایمنی و فناوری‌های پیشرفته آن نسبت داد. این خودرو در مدل ۲۰۱۶ خود مجهز به موتوری ۱۸۰۰ سی‌سی است که در کنار موتوری الکتریکی حرکت خودرو را میسر می‌کند. در حرکت‌های عادی شهری موتورهای الکتریکی توان لازم برای حرکت را به کمک باتری‌هایش فراهم می‌کند و در صورت نیاز به سرعت بیشتر، اگر خودرو با افت ولتاژ مواجه شود موتور بنزینی به کمک آن می‌آید و باعث می‌شود توان لازم برای قدرت و سرعت درخواستی به چرخ‌ها منتقل شود و باتری‌ها هم شارژ شود. در این حالت خودرو با سبز‌ترین حالت خود برای بسیاری از موقعیت‌های زندگی شهری کاربرد دارد و هزینه سوخت و آلودگی در آن به شدت کاهش می‌یابد موضوعی که برای حفظ حیات روی کره زمین اهمیت زیادی دارد. از دیگر مواردی که محبوبیت تویوتا پریوس را افزایش داده است سامانه‌های افزایش ایمنی آن است؛ به‌طوری‌که این خودرو از سنسورهای هشدار دهنده زیادی استفاده می‌کند که نقاط کور خودرو را مشخص می‌کنند و به‌عنوان چشم سوم راننده اجازه نمی‌دهد چیزی از دامنه دید او مخفی بماند و همچنین مجهز بودن این خودرو به انواع سیستم‌های پایدار و ترمز باعث شده است مالکان آن اطمینان زیادی به آن داشته باشند. روز زمین در سوم اردیبهشت هر سال می‌تواند سنگ محکی برای تشخیص این موضوع باشد که انسان‌ها برای زندگی خود چه هزینه‌هایی را از جیب کره زمین می‌پردازند تا با زندگی روزمره خود هر چه بیشتر آینده حیات روی آن را با چالش‌های عمیق و جبران‌ناپذیر مواجه کنند.