چرا باید دوربین‌های ۳۶۰ درجه بخریم؟

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تنها با یک دوربین ۳۶۰ درجه کوچک می‌توانید واقعیت پیش روی خود را با تمام زوایا و کوچک‌ترین جزئیات و به نحوی تعاملی ضبط کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید تجارب هیجان‌انگیز خود مثل پرواز کردن با یک جت، غواصی در اعماق دریا و یا حضور در میان تماشاگران یکی از مسابقات فوتبال را با دیگران به طرز واقعی‌تری به اشتراک بگذارید. دوربین‌های ۳۶۰ درجه طرز نگاه کردن ما به دنیا را به معنای واقعی کلمه تغییر می‌دهند. چرا باید یکی از آنها را خریداری کنیم؟ غیر از گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های خیره‌کننده، دوربین‌های ۳۶۰ درجه برای انجام چه‌کارهایی استفاده می‌شوند؟ دلایل زیادی برای خرید یکی از این دوربین‌ها وجود دارد که بعضی از مهم‌ترین آنها را در اینجا مرور می‌کنیم:

قیمت‌ها در حال کاهش یافتن هستند: درحالی‌که برخی از این دوربین‌ها بیش‌ازحد گران‌قیمت هستند (Nokia OZO قیمت ۶۰۰۰۰ دلاری دارد)، گزینه‌های خیلی ارزان‌تری هم وجود دارند. درست است که با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار دوربین ۳۶۰ درجه خوبی پیدا نمی‌کنید، اما فکر کنید با خرید این محصول به چه چیزی دست پیدا می‌کنید! با پرداخت هزینه اندکی بیشتر برای خرید دستگاهی با کیفیت بالاتر، می‌توانید فیلم‌هایی با بهترین وضوح بگیرید. با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰۰ دلار می‌توان دوربین‌های ۳۶۰ درجه خوبی پیدا کرد که عکس‌ها و فیلم‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرند. LG ۳۶۰ Cam کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارد و از لحاظ کیفیت، نظرهای خوبی توسط کاربران در اینترنت دریافت کرده است. دوربین ۳۶۰Fly با قیمت۴۰۰ دلار نیز تنها در یک توپ بیسیم ویدئوهای شگفت‌انگیزی ضبط می‌کند.

برخی کوچک و قابل‌حمل هستند: بیشتر دوربین‌های ۳۶۰ درجه بی‌سیم، کوچک هستند. می‌توانید آنها را به‌راحتی در کیف خود بگذارید و به اطراف ببرید. این دوربین یکی از کم دردسرترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید در کیف خود داشته باشید. درحالی‌که دوربین‌های DSLR بزرگ هستند و به فضایی برای حمل لنز، میکروفون، سه‌پایه و سایر ابزار نیاز دارند، یک دوربین کوچک ۳۶۰ درجه مثل Ricoh Theta S ازلحاظ عکس‌برداری و جمع‌وجور بودن فوق‌العاده است چراکه تنها ۱۲.۷ سانتی‌متر طول دارد. دیگر لازم نیست برای گرفتن بهترین عکس نگران سر هم کردن ابزار حرفه‌ای باشید. دوربین‌های ۳۶۰ درجه قابل‌حمل بوده و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند، درنتیجه تقریبا در هرجایی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

استفاده از آنها ازآنچه فکر می‌کنید آسان‌تر است: اگر یک عکاس حرفه‌ای نباشید یا حتی وقت کافی در اختیار نداشته باشید، یادگرفتن اصول کار با دوربین‌های DSLR یا حتی عکاسی با گوشی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. برخلاف آنچه فکر می‌کنید، تنظیم کردن و استفاده از بیشتر دوربین‌های ۳۶۰ درجه نسبتا آسان است. برخی از این دوربین‌ها تنها یک یا دو دکمه دارند که برای فیلم گرفتن تنها باید از این دکمه‌ها استفاده کنید. شاید تکنولوژی به‌کاررفته در این دوربین‌ها پیشرفته یا حتی ترسناک باشد، اما نحوه کار دوربین و یادگرفتن آن توسط خودتان بسیار آسان است. برای مثال دوربین Giroptic ۳۶۰ Cam در ۵ مرحله تنظیم و برای استفاده آماده می‌شود و کار هر دکمه، نحوه شارژ کردن و چیزهای مهم دیگری را که باید برای کار کردن با این بهترین مخلوقشان بلد باشید توضیح می‌دهد. برخلاف فناوری‌ای که در این دوربین به‌کاررفته، کار کردن با آن آسان است. راه‌اندازی بیشتر دوربین‌های ۳۶۰ درجه ساده است و گیج نخواهید شد.

انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید: شاید چند سال پیش تنها تعداد محدودی از دوربین‌های ۳۶۰ درجه برای خریدن موجود بودند، اما امروز تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد. تقریبا هر دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در بازار است تخصص خود را دارد و کاری را متفاوت با دوربین دیگر انجام می‌دهد. پس دیگر به انتخاب بین چند گزینه محدود نیستید و می‌توانید با خیال راحت به دنبال دوربین دلخواه خود بگردید. آیا به دنبال دوربین ۳۶۰ درجه‌ای برای ضبط فیلم‌های ورزشی در محیط‌های نه‌چندان امن می‌گردید؟ دوربین‌های ضدضربه، ضد غبار و ضد آب V۳۶۰ و ۳۶۰fly را در نظر داشته باشید. دوربین ۳۶۰ درجه‌ای می‌خواهید که ویدئو را ضبط کرده و به‌صورت زنده نمایش دهد؟ چرا Bublcam را انتخاب نمی‌کنید؟ دوربین ۳۶۰ درجه جیبی می‌خواهید که کار کردن با آن بسیار ساده باشد؟ پس احتمالا Ricoh Thefa S بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هر نیازی که داشته باشید، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای مطابق با آن برای شما وجود خواهد داشت.

کاربردهای زیادی برای یک دوربین 360 درجه وجود دارد: بهترین قسمت درباره این دوربین‌ها توانایی به اشتراک‌گذاری است و برای این کار نیز انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید. می‌توانید ویدئوهای گرفته‌شده را در سایت‌هایی از فیس‌بوک و یوتیوب گرفته تا Flickr و حتی وب‌سایت خود Ricoh (درصورتی‌که از دوربین Theta S استفاده کنید) به اشتراک بگذارید. اما لازم نیست تنها برای گرفتن فیلم‌ها و عکس‌های شگفت‌انگیز یک دوربین ۳۶۰ درجه بخرید. راه‌های خلاقانه دیگری نیز وجود دارند تا یکی از این دوربین‌ها را به زندگی روزمره خود وارد کنید. یک آداپتور مخصوص وصل کردن دوربین به‌جای لامپ با قیمت ۷۹ دلار دارد. این ترکیب می‌تواند نقش دوربین امنیتی خانه شما را به بهترین نحو بازی کند. تنها کافی است دوربین را به هر آباژور یا لوستری که با آداپتور آن همخوانی داشته باشد وصل کنید. سپس هنگامی‌که به سفر رفته‌اید یا در تعطیلات به سر می‌برید، از گوشی خود برای چک کردن دوربین و دیدن منزل استفاده کنید.