هومن افشار یکی از انتقادهای وارده به دولت، برنامه‌ریزی‌های تکراری و بعضا نامشخص در بخش مسکن است؛ آنچنان که تا کنون با وجود تلاش فراوان تیم اجرایی طرح کارایی در این حوزه نشده است دهد. دولت تا کنون افزایش سقف تسهیلات مسکن را به عنوان مهم‌ترین طرح خروج از رکود مطرح نموده و هر آنچه در خصوص طرح مسکن اجتماعی مطرح گردیده، بدون برنامه اجرایی بوده است.
صاحب‌نظران اقتصادی از تکرار راه‌های اشتباهی که طی سالیان گذشته توسط دولت‌ها در حوزه مسکن اجرایی شده است، گلایه دارند و مدعی هستند که اجرای طرح‌های فعلی نه‌تنها گره‌ای از مشکلات باز نخواهد کرد؛ بلکه ادامه‌دهنده همان راهی است که از گذشته تاکنون در پیش گرفته شده است.برخی نیز بر این باورند که طرح مسکن اجتماعی همان مسکن مهر است و صرفا با یک تغییر نام نمی‌شود آن را یک خلاقیت اقتصادی دانست.
مرکز آمار ایران از رشد منفی قیمت زمین در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته و از طرفی رشد مثبت قیمت آپارتمان هر چند اندک در همان فصل نسبت به فصل مشابه سال گذشته خبر داد؛ که این خود بیان‌گر رکود عمیقی است که گریبان‌گیر بخش مسکن کشور شده است.
pic۱
نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت ها بنابر اعلام فروشندگان به insooansoo.com