خودروها هم می‌توانند برق بدزدند!
شرکت ولوو به‌عنوان یکی از خوشنام‌های صنعت خودرو‌ در اقدامی عجیب و با انتشار فایلی تصویری راز سرقت برق در بزرگراه‌ها را فاش کرد. سرقت برق در بزرگراه‌ها برای تامین برق مورد‌نیاز خودروهای برقی و هیبریدی بدون هیچ‌گونه پرداختی در کلیپ منتشر شده به تصویر کشیده شده است.ولوو از این فایل تصویری برای نمایش قابلیت هیبریدی خودروی شاسی‌بلند جدیدش با نام XC90 T8 استفاده کرده است.
این شاسی‌بلند ولوو جعبه‌ای هنری است که تمام آنچه یک شاسی‌بلند از نوع SUV باید داشته باشد را در خود جای داده است که به‌صورت خلاقانه در این کلیپ تبلیغاتی معرفی شده است. ایکس سی ۹۰ تی ۸ به‌عنوان خودرویی هیبریدی علاوه بر مصرف پایین سوخت، نیاز به شارژ باتری‌های خود دارد که این کار با کمک ایستگاه‌هایی که با استفاده از خودروهای عبوری برق تولید می‌کنند می‌تواند شارژ شود. این کلیپ با نام «سرقت در بزرگراه» منتشر شده است و در آن ایستگاهی برای شارژ نشان داده می‌شود که با کمک پنل‌هایی که به ژنراتوری هیدرولیک متصل است به کمک وزن خودروهای عبوری برق تولید می‌شود و در صفحه نمایشی از هر خودروی عبوری با ذکر نام و برند خودرو از آن تشکر می‌کند و زیر آن می‌نویسد که شما به ایکس سی ۹۰ تی ۸ کمک کردید تا نیروی مورد نیاز خود را به‌دست بیاورد و این در حالی است که ایکس سی ۹۰ تی ۸ در آن محوطه پارک شده است و خودروها با عبور از آن نقطه آن را شارژ می‌کنند. در این فناوری خودروها در مسیر خود با عبور از صفحه‌ای که شبیه سرعت گیر عمل می‌کند باعث می‌شوند لوله‌های زیر این صفحات با کمک وزن خودرو‌ها ژنراتور را به حرکت در بیاورد و برق مورد نیاز از این طریق تولید شود. ولوو در این تبلیغ برق و بنزین و خودروهای دیگر را منبع تامین انرژی خودروی جدیدش ذکر کرده است. در واقع می‌توان گفت ولوو سایر خودروها و برند‌ها را در خدمت محصول جدیدش تصور کرده است و به نوعی ایکس سی ۹۰ تی ۸ خودرویی است که دیگران باید در برابرش تعظیم کرده و به او خدمت کنند. در این کلیپ راننده‌های خودروهای عبوری نمی‌دانند که از وزن خودرویشان برای شارژ ولوو استفاده می‌شود و تنها بعد از عبور در صفحه نمایش پیام تشکر را دریافت می‌کنند.

ولوو معتقد است که خودروهای آینده از هر روشی می‌توانند استفاده کنند تا باتری‌های خود را شارژ کنند حتی اگر سرقت برق در بزرگراه از سایر خودروهای عبوری صورت بگیرد و تقریبا رایگان به‌دست بیایید. از ویژگی‌های فنی این خودرو که با خلاقیت تبلیغ شده است می‌توان به موتور چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر و توربوشارژر آن اشاره کرد که با کمک موتوری الکتریکی می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت تولید شده توسط موتور هایش از طریق جعبه دنده‌ای خودکار و ۸ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. بر‌اساس گزارش EPA این خودرو در دسته کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های دنیا قرار می‌گیرد. ولوو برای این مدل موتوری با توان ۲۵۰ و ۳۱۵ اسب بخار نیز در نظر گرفته است که بر‌حسب نیاز مشتریان قابل سفارش است و حالت انتخابی دارد. نکته جالب در رابطه با این خودرو این است که این خودرو روی پلت‌فرمی جدید، توسط ولوو طراحی و ساخته شده است و آخرین باری که ولوو به تنهایی اقدام به ساخت خودرویی سواری روی پلت‌فرمی اختصاصی کرده است به ۲۰ سال پیش باز می‌گردد. ساخت خودرو روی یک پلت فرم جدید کاری نفسگیر و پر هزینه است که کمتر شرکتی به سراغ آن می‌رود چرا که باید خودرویی از صفر تولید شود که خود مستلزم آن است که خط تولیدی جدید ساخته شود که این کار قطعا ارزان و پیش پا افتاده‌ نخواهد بود. اگرچه حجم تولیدات ولوو بسیار پایین است و از نظر در دست گرفتن بازار فروش قابل رقابت با سایر خودرو سازان بزرگ نیست و تمام تولیدات شرکت ولوو با تنها یک محصول تویوتا یا یکسری از بی‌ام‌و برابری می‌کند اما محصولات این شرکت با کیفیت و خوش ساخت هستند. و به نظر می‌رسد این شرکت کوچک وارد چالش ساخت خودروهای لوکس و پر قدرت شده است. این اقدام ولوو نشان می‌دهد باید فناوری‌های جدید با کمترین هزینه بیشترین بازده را از خود نشان دهند و خودروهای آینده نیاز دارند تا منابع ارزان انرژی در اختیار داشته باشند. پیش از این نیز شرکت نیسان در کلیپی پیش بینی خود از آینده تامین برق خودروهای برقی را نشان داده است و البته موضوع تامین برق مورد نیاز خودروهای برقی و هیبرید بزرگ‌ترین‌ چالش پیش روی دنیای این خودروها است.