کیش به همه‌ی ملت ایران تعلق دارد
مناطق آزاد کشور با توجه به مقررات آسان در صادرات و واردات، نقش مهمی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی دارند. هر کدام از مناطق آزاد کشور ماموریت ویژه‌ای دارند و جزیره کیش با رویکرد توسعه‌ای باید به سمت گردشگری برود. کیش با آب و هوای مناسب و امکانات زیربنایی کافی، دارای پایانه هوایی و دریایی با ظرفیت پذیرایی از سه و نیم میلیون گردشگر در سال است.
در شمال و جنوب کشور هفت منطقه آزاد داریم که هر کدام از این مناطق استعدادهای خاص خود را در بخش‌های مختلف دارند و می‌شود برای آنها برنامه ویژه و خاصی را مد نظر قرار داد. کیش یکی از این مناطق آزاد است که در حوزه گردشگری رونق بیشتری نسبت به دیگر مناطق آزاد دارد و منطقه‌ای با استعداد برای توسعه گردشگری است.
جزیره کیش به واسطه ظرفیت‌های مطلوب، می‌تواند به مرکزی برای گردشگری سلامت تبدیل شود، ضمن اینکه آمادگی کامل هم دارد که مرکزی برای گردشگری حلال در منطقه باشد.
 رونق گردشگری حلال می‌تواند در کیش زمینه‌ای را فراهم کند تا همه مسلمانان و کسانی که خانواده دوست هستند و به استحکام خانواده می‌بالند و به آن علاقه دارند، کیش را برای گردش و تفریح برگزینند.
جزیره کیش دارای محیطی آرام است که در ایام زیادی از سال هوای مناسب و مساعد دارد، ضمن اینکه بخش‌های زیر بنایی آن در حال تکمیل و توسعه است.
برای توسعه گردشگری در کیش نیاز به پایانه‌های مسافری دریایی و هوایی داریم، که هر دوی این مراکز اکنون در کیش توسعه یافته است.
صنعت توریسم در زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی بسیار مؤثر است. برای آینده بلندمدت کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های توریسم، آثار هنری و فناوری‌های نوین حرکت کنیم.
اگر از لحاظ پذیرایی، اسکان و هتل ظرفیت کافی در کیش وجود داشته باشد، مردم می‌توانند به راحتی به این منطقه سفر کنند. اکنون کشتی‌های مسافربری، مردم و حتی خودروهای آن‌ها را نیز از بنادر جنوبی به این جزیره منتقل می‌کند تا ایام فراغت خود را در کیش سپری کنند.
جزیره کیش به همه ملت ایران تعلق دارد.