دنیای اقتصاد- واقف خیراندیش یزدی عنوان کرد: عشق و علاقه به گسترش دانش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، مهمترین انگیزه واقفان کتاب است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد مهدی محلاتی در همایش تجلیل از متولیان و واقفان آستان قدس رضوی که در مرکز همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انسان با وقف می‌تواند آخرت خود را به صورت شایسته رقم بزند چرا که وقف مانند پلی میان دنیا و آخرت است که بعد از مرگ نیز پاداش آن نصیب فرد می‌شود.
محلاتی گفت: یکی از عوامل مهم وقف، مسأله تحصیل ثواب است و واقفان بر اساس نیات والایی که دارند همواره به دنبال کسب ثواب بیشتر و ماندگارتر هستند و این عمل آنان
نشان دهنده عظمت و شخصیت فرد واقف است. وی با بیان این که وقف کتاب موجب مشارکت واقف در ثواب می شود و هدایتی است که از طریق خواندن آن حاصل می‌شود، گفت: با توجه به عشق و علاقه زیادی که به گسترش دانش داشتم از سال 70 تمامی کتاب‌هایی که خریداری می‌کردم وقف کتابخانه مروجی یزد کردم تا همگان فرصت استفاده از آنها را داشته باشند.
محلاتی ادامه داد: حفاظت و نگهداری کتاب‌ها مساله دیگری بود که موجب شد کتاب‌های خود را به این کتابخانه وقف کنم تا بتوانم در جهت گسترش و ایجاد کتابخانه کمک موثری انجام دهم.
این واقف یزدی عنوان کرد: کسانی که در راه خدا وقف می‌کنند معامله بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند و بزرگترین سود معنوی را به دست می‌آورند.
محلاتی اضافه کرد: وظیفه آستان قدس رضوی و به‌ویژه
رسانه ها این است که مردم را از این عمل نیک آگاه و به کارهای خیر و ثواب دعوت کنند.
در این همایش که همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد حضرت محمد(ص)، در محل مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، از۵۰ واقف، ناظر و متولی موقوفات آستان قدس رضوی تجلیل شد.