چشم اهالی ورزش اصفهان به بهارستان‌نشینان
مسعود سعیدی
انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه هفته گذشته برگزار شد و در نهایت چهره تعداد بسیاری از بهارستان‌نشینان چهار سال آینده مجلس مشخص شد. در این بین، وعده‌های انتخاباتی و دغدغه کاندیداها در مسائل مختلف و محورهای مد نظر آنها، به عنوان یکی از مهمترین ملاک‌های انتخابشان به شمار می‌رود و طبیعی است که اقشار مختلف هم انتظارات بسیاری در این زمینه مد نظر خود داشته باشند.بدون شک انتظارات جامعه ورزش استان اصفهان نیز در این بین، انتظاراتی خاص و مهم باشد و همگان انتظار داشته باشند که نمایندگان مجلس دهم، بیش از نمایندگان قبلی به موضوعات مرتبط با ورزش توجه جدی از خود نشان دهند. بدون شک معضلات قابل توجه ورزش اصفهان که به گفته بسیاری، در ماه‌ها و سال‌ها باعث شده که ورزش استان در سراشیبی سقوط فرو رود، همه و همه به عزمی جدی نیازمند است و اهالی ورزش استان، انتظار دارند که نمایندگان آینده آنها در مجلس، این موضوعات را مد نظر خود قرار دهند. تصویب قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران
یکی از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی ورزش استان اصفهان که در سال‌های گذشته همواره دغدغه اساسی آنها به شمار می‌رفت، موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران ورزش و تسهیل ورود آنها به این حیطه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. به هر حال نباید فراموش کرد که خروج سرمایه‌گذاران از ورزش اصفهان همواره یکی از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رفته و به گفته بسیاری از اهالی ورزش، مشکلات قانون‌گذاری، دلیل اصلی آن است.مهم‌ترین خواسته اهالی ورزش استان اصفهان شاید، پیدا کردن راهی برای ورود بیش از پیش سرمایه‌گذاران به رشته‌های ورزشی استان و حفظ این سرمایه‌گذاران در راستای توسعه صنعت ورزش استان باشد.امروز، در شرایطی از مشکلات مختلف سرمایه‌گذاران در سطح کشور و به خصوص استان اصفهان سخن می‌گوییم که بسیاری بر این باور هستند که قوانین و مقررات دست و پا گیر، سبب فرار سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این زمینه شده است. پیدا کردن راهی برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به ورزش و البته حمایت از آنها برای ماندن در این عرصه، از خواسته‌های مهم مردم اصفهان در این زمینه به شمار خواهد رفت.

سرانه ورزشی اصفهان
با وجود قول‌های بسیار مدیران ورزش استان و البته وعده‌های مختلف وزیر ورزش و جوانان، نباید این نکته را مورد بی‌توجهی قرار داد که پایتخت ورزش کشور، این روزها از نظر سرانه ورزشی، جایگاهی فاجعه‌آمیز دارد. این موضوع همواره از سوی مدیران استان مطرح شده اما به نظر می‌رسد برای جبران آن باید اقدامی اساسی صورت داد.اختصاص بودجه‌های مناسب برای تکمیل پروژه‌ها و فراهم کردن راهی برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران و خیران به موضوع تکمیل پروژه‌های ورزشی، شاید راهی باشد که نمایندگان آینده مجلس از طریق آن، بتوانند تأثیری قابل توجه بر جامعه ورزش استان داشته باشند.در سوی دیگر، قانون‌گذاران آینده باید کاری کنند که با استفاده از قوانین مناسب، مشارکت بخش خصوصی را در ساخت و ساز پروژه‌های مختلف جلب کنند.

الزام برای حمایت از قهرمانان ملی و استانی
اینکه یک ورزشکار ملی‌پوش اصفهان، هنوز هم با مشکلات بسیاری چون جای خواب، محل تمرین و ده‌ها مورد دیگر دست و پنجه نرم می‌کند، موضوعی است که هنوز برای آن راه‌حلی اساسی اندیشیده نشده است. به هر حال اصفهان امروز به عنوان یکی از استان‌های تأثیرگذار و مهم کشور، در حوزه قهرمان‌پروری، نیازمند آن است که بتواند با داشتن مکان‌های مهمی برای حمایت از قهرمانان خود اقدام کند. مجلس آینده باید راهی پیدا کند تا در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی صورت دهد و قهرمانان استان بتوانند در این زمینه به خود اتکا کنند. در این زمینه هم مجلس وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید با تصویب قوانین مناسب، کاری کند که قهرمانان ما تنها دغدغه فعالیت‌های ورزشی و حضور مقتدرانه در عرصه‌های قهرمانی داشته باشند و در این راه، به فکر افتخارآفرینی برای کشور باشند.

ورزشگاه نقش‌جهان
شاید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی ورزش استان اصفهان، ساخته شدن ورزشگاهی است که این روزها در رسانه‌ها حرف‌های مختلفی پیرامون آن بر زبان آورده می‌شود. به هر حال، این روزها، ورزشگاه نقش‌جهان، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم استان اصفهان بوده و شاید نیاز باشد برای رسیدن به این خواسته مشترک اهالی ورزش استان اصفهان، برنامه‌ای جدی در دستور کار مجلس آینده قرار گیرد.البته با پیگیری‌های صورت گرفته و تفویض مدیریت این ورزشگاه به شرکت فولاد مبارکه، در حال حاضر قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده اما باید کاری کرد که این قدم‌ها تثبیت شده و در نهایت، این خواسته مردم اصفهان به صورت کامل و نه ناقص، به بهره‌برداری برسد.ورزشگاه نقش‌جهان به عنوان سمبل دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام استان اصفهان می‌تواند آغازی باشد برای تکمیل بیش از 200 پروژه نیمه‌تمام دیگر استان و در این بین، باید با همدلی و همکاری، زمینه تکمیل دیگر پروژه‌ها را نیز فراهم آورد.