محیط زیست و سلامت دو اصل اساسی در فولاد مبارکه

دنیای اقتصاد- شهردار و اعضای شورای شهر چمگردان به همراه رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان ضمن بازدید از خطوط تولید مجتمع فولاد سبا در جلسه ای با حضورمدیران این شرکت و رئیس توسعه و تکامل منطقه ای فولاد مبارکه راهکارهای گسترش تعامل هرچه بیشتر صنعت و جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

حسین ناظم الرعایا شهردار شهر چمگردان گفت: رویکرد مثبت فولاد مبارکه نسبت به سلامت جامعه و مباحث زیست محیطی قابل تقدیر است ضمن اینکه از همان ابتدای مسئولیت در شهرداری چمگردان تلاش کرده ایم با توجه به رویکرد مثبت فولاد مبارکه به گونه ای عمل نمائیم که هم مطالبات به حق مردم شریف شهر چمگردان در نظر گرفته شود و هم به سهم خود از صنعت فولاد کشور حمایت کرده باشیم. وی با بیان اینکه فولاد مبارکه و بطور مشخص مجتمع فولاد سبا همواره تعامل بسیارخوبی با شهر چمگردان در خصوص مباحث زیست محیطی داشته اند، خاطر نشان کرد: اینکه شهرچمگردان و کارخانجات متعددی از مجتمع فولاد سبا با شهر چمگردان درهمجواری یکدیگر قرار گرفته اند، امری اجتناب ناپذیر است ولی قدر مسلم این است که با همکاری فیمابین میتوان این همجواری را به سمت و سویی پیش برد که هم صنعت به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و هم مردم شریف منطقه از این همسایگی نه تنها متضرر نشوند بلکه به نحو مطلوب و شایست های منتفع گردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم گسترش این همکاری ها درزمینه های زیست محیطی و اشتغال زایی و عمران و آبادانی صنعت و جامعه تأکید کرد. به گزارش خبرنگار فولاد در ادامه این نشست خانم کرمی یکی از اعضای شورای شهر چمگردان نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر چمگردان و فولاد سبا در همسایگی همدیگر به سر می برند بنابراین مدیران و مسوولان هر دو طرف با نگاه سازندگی به این همجواری توجه می نمایند که این امر از نکات مثبت و ارزشمندی است که می تواند منشأ آثار و برکات بیشتری برای صنعت و جامعه باشد.که البته رفع آلودگیهای احتمالی از سوی صنعت و حمایت جامعه از صنعت از سر فصلهای مهم این همجواری بوده و هست.

به گزارش خبرنگار فولاد در ادامه این جلسه خانم محمدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان نیز ضمن قدردانی از اقدامات زیست محیطی مجتمع فولاد سبا اظهار امیدواری کرد این تعاملات به سلامت هرچه بیشتر مردم و جامعه بیانجامد چه اینکه این امر هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانونی و اخلاقی بر ضمه ماست. در این جلسه مدیرمجتمع فولاد سبا، مدیر اجرای طرح های توسعه این شرکت و رئیس توسعه و تکامل منطقه ای فولاد مبارکه برنامه های راهبردی فولاد مبارکه به منظوراجرای طرح های توسعه زیر سقف و تدابیر فولاد مبارکه در خصوص اقدامات اجتماعی فولاد سبا با شهر چمگردان و بطور کلی منطقه را در حضور مسوولان شهر چمگردان تبیین و تشریح نمودند.