رونمایی اسناد توسعه  29 روستای استان
با حضور استاندار خراسان رضوی از مدل توسعه روستایی خراسان رضوی پرده‌برداری و اسناد توسعه 29 روستای استان رونمایی و تحویل دهیاران شد. به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در آئین رونمایی از اسناد توسعه 29 روستای منتخب استان، عنوان کرد: توسعه زمانی شکل می‌گیرد که مرکز و پیرامون فاصله زیادی با یکدیگر نداشته باشند و مکان‌هایی که کمتر توسعه یافته‌اند مورد توجه قرار گیرند.
وی بر لزوم توسعه همه‌جانبه و عدالت‌محورانه روستاهای استان تاکید و اظهار کرد: در بحث نیازهای راهبردی و استراتژیک کشور مباحثی مثل گندم و قوت مردم بسیار اساسی است و همین امر نشان دهنده اهمیت نقش روستاها در توسعه ملی و پایدار است.
رشیدیان با بیان اینکه کشور ما در طول 13 سال اخیر دچار مشکل کم آبی شده و این موضوع جدیدی نیست، افزود: این مشکل در سال جاری تشدید شده و در دامداری و کشاورزی روستاها اثرگذاشته و از طرفی موجب مهاجرت جمعیت‌های روستایی به حواشی شهرها و به دنبال آن بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.
استاندار خراسان رضوی سرگشتگی و بی‌هویتی فرهنگ را یکی دیگر از مشکلات ناشی از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی دانست و تصریح کرد: جلوگیری از حاشیه‌نشینی در صورتی امکان‌پذیر است که بتوان توسعه همه جانبه را در روستاها به نسبت شهرها گسترش داد.
وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کرده که از جمله آن می‌توان به عمران روستایی در ارائه خدمات و امکاناتی مثل آب، برق، و جاده اشاره کرد.رشیدیان با بیان اینکه عمران با توسعه تفاوت دارد، افزود: مشکل اعتبارات و محدودیت در این حوزه مشکلی اساسی استان است و به همین دلیل در حال حاضر برای توسعه روستاها 29 روستای استان انتخاب شده‌اند.
وی تاکید کرد: انتخاب این روستاها به معنای بی‌توجهی به سایر روستاها نیست، بلکه آنها نمونه‌ای برای توسعه سایر روستاها خواهند بود تا بتوان محیط را براساس شرایط و مشکلات موجود مثل کم‌آبی مقاوم کرد و علاوه بر پشت سر گذاشتن شرایط کنونی بتوان شرایط آسیب را به فرصتی برای اقتصاد و توسعه روستایی تبدیل کرد.نماینده عالی دولت در استان ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با برآورد نقاط ضعف و قوت اسناد توسعه پایدار روستاهای منتخب بتوان روستاهای بیشتری را برای توسعه‌بخشی برآورد کرد. در این مراسم از اجرای طرح مدل توسعه روستایی پرده‌برداری و اسناد توسعه ۲۹ روستای منتخب استان توسط استاندار به دهیاران این روستاها تحویل شد.