مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری مشهد طی 2 ماه آینده
دنیای اقتصاد- معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد از احتمال موافقت بانک مرکزی با اجرای مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت خطوط دو و سه قطار شهری این کلان‌شهر در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجوز انتشار مرحله اول اوراق مشارکت خط سه قطار شهری مشهد، ۲۵ اسفند ۹۳ صادر شد و این اوراق در ۲۷ و ۲۸ اسفند سال گذشته در بانک شهر به فروش رسید.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی عرضه این اوراق با تعطیلات نوروزی، فقط در دو روز آخر سال اوراق مشارکت عرضه شد، بنابراین به احتمال زیاد در صورت موافقت بانک مرکزی این اوراق را در مرحله دوم به مدت ۱۰ روز عرضه خواهیم کرد که پیش‌بینی می‌کنیم مرحله دوم انتشار این اوراق مشارکت اواخر اردیبهشت یا خرداد ۹۴ باشد.

فروش ۱۶ میلیارد تومان
از اوراق مشارکت خط سه قطار شهری در مرحله اول
مزجی ادامه داد: با وجود صدور مجوز فروش اوراق مشارکت خط سه قطار شهری مشهد در ۲۵ اسفند و قرار گرفتن در روزهای آخر سال و فرصت اندک برای فروش اوراق، خوشبختانه با همکاری و اطلاع‌رسانی مناسب رسانه‌ها، ۱۶میلیارد تومان از اوراق مشارکت خط سه طی دو روز به فروش رسید که این یک شاهکار بزرگ است.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فروش اوراق مشارکت خط سه قطار شهری در حالی انجام شد که مردم به دلیل همزمانی با روزهای آخر سال و انجام کارهای خود نمی‌توانستند به فکر سرمایه‌گذاری و خرید اوراق باشند؛ با این حال خوشبختانه انتشار اوراق خط سه با استقبال خوبی از سوی مردم مشهد همراه شد.
مزجی تصریح کرد: همزمان با شهر مشهد، شهرهای اصفهان و قم نیز اقدام به فروش اوراق مشارکت خطوط قطار شهری خود کردند، اما استقبال مردم مشهد از فروش اوراق مشارکت خط سه قطار شهری بسیار بالاتر از دو شهر دیگر بود.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد معتقد است: استقبال بسیار خوب مردم مشهد از اوراق مشارکت خط سه نشان داد که اگر زمینه سرمایه‌گذاری مطمئن برای آن‌ها فراهم شود، جهادی وارد عمل می‌شوند.