نهاد مادر تخصصی سرمایه‌گذاری در مشهد راه‌اندازی می‌شود
معاون اقتصادی شهرداری مشهد از راه‌اندازی یک نهاد مادر تخصصی بین المللی سرمایه‌گذاری در این شهر خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضا مزجی در نشست خبری با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌های خرد گفت: گمان ما این است که در اجرای پروژه‌های بزرگ به سرمایه‌گذاران خاص‌تری نیازمندیم، در حالی‌ که مشارکت همه مردم می‌تواند بهترین گام در اجرای پروژه‌های بزرگ باشد. وی ادامه داد: باید بستر استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی را فراهم کنیم و در این صورت است که می‌توانیم تاثیرات بسزایی را در عرصه اقتصاد کشور شاهد باشیم.
معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به تلاش این شهرداری برای استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی گفت: شهرداری مشهد در حال حاضر تحقیقات گسترده‌ای را در راستای جذب سرمایه‌های خرد آغاز کرده تا ساختار مناسبی برای جذب این سرمایه‌ها ایجاد شود.
مزجی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در انجام این تحقیقات به ما کمک خواهند کرد، افزود: شهر مشهد، محل حضور همه مردم ایران و عده زیادی از زائران خارجی است، اگر به این اقیانوس بزرگ مردمی توجه شود اثرات آن نیز شامل حال شهر مشهد خواهد شد.
معاون شهردار مشهد از فعالیـت یـک نهـاد مادر تخـصصی بین‌المللی سرمایه‌گـذاری در آیـنده‌ای نزدیک در شهر مشهد خـبر داد و عـنـوان کـرد: ســرمـایـه‌گـذاران و سـهـام‌داران ایـن شـرکت، نه تنها مردم مشهد و ایران، بلـکه تـمامی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری از سراسر دنیا و مراکز مختلف اقتصادی خواهند بود.
سود مشارکت حداقل 25 درصدی
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‎های اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد: حداقل سود سرمایه‌گذاری در این شرکت،
۲۵ درصد پیش‌بینی شده است و اگر بتوانیم توانمندی‌های مردم را در این مجموعه متمرکز کنیم، صاحب منابع عظیمی خواهیم شد که می‌تواند در راستای بهره‌مندی سهام‌داران و اجرای پروژه‌های مفید با بازدهی مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
معاون شهردار مشهد تصریح کرد: این نهاد با نظارت مستقیم و موثر شهرداری مشهد فعالیت کرده و شهرداری به عنوان امین مردم در زمینه جذب سرمایه‌های خرد مردمی به این نهاد کمک می‌کند.
مزجی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند کمک موثری برای شهرداری‌ها باشند، گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند انگیزه و عشق مدیران اجرایی را افزایش دهند و در کنار حفظ وظیفه نظارتی خود، دست مدیران اجرایی را به شکل منطقی باز بگذارند.