با اطمینان بسازید
هرکه را فکر بلند و همت عالی بود دان که آن همت عالی اثر همت اوست (مولوی) همت و تلاش ایرانیان و کار شبانه روزی آنان باعث گشایش اولین کارخانه فولادسازی خاورمیانه در ایران شد و در سال 1350 تولید فولاد در ذوب آهن ایران آغاز شد. تولید انواع محصولات ساختمانی با نگرش تنوع و نوآوری و تحت سختگیرانه ترین نظارت‌ها و استانداردهای ملی و جهانی، محصولاتی با کیفیت واقعی و قابل اتکا را به بازارهای ایران و سایر نقاط جهان عرضه نمود. آموزش متخصصین صنعتی مورد نیاز دیگر صنایع نیز این مجتمع عظیم صنعتی را به مادر صنعت ایران و دانشگاه عملی و مرکز کارآموزی کشور، شهره کرد.
ذوب آهن اصفهان ورود به بازارهای جهانی را از سال ۱۳۷۰ با جدیت بیشتری دنبال نمود. ثبت نام تجاری ESCO و تولید و صادرات تیرآهن و میلگردهای بسیار با کیفیت و سربلند از تمامی تست‌های کیفی به کشورهایی چون اسپانیا، یونان، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، فرانسه، اسلواکی، لهستان، مصر، عربستان، لبنان، کویت، گرجستان، چین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، هند، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان، فیلیپین، تایوان و عراق گام‌های بعدی ذوب آهن اصفهان بودند.
تولید تیرآهن‌های بال پهن و نیز میلگردهایی با آج‌های متفاوت و برنامه تولید ریل ملی و دیگر تولیدات جدید صنعت فولاد، حاصل تلاش واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان است که باعث تولید و بومی سازی آنها شده اند. شرکت ذوب آهن اصفهان در حال حاضر سالانه سه میلیون تن فولاد تولید می کند که با طرح‌های توسعه و تولید ریل، این میزان به 5 میلیون تن خواهد رسید. این شرکت با کسب عنوان صادرکننده نمونه کشوری در سال‌های 80 ، 85 ، 88 ، 91 و 92 و نشان‌های مختلف مشتری مداری، رعایت حقوق مصرف کننده ، کیفیت برتر ، محیط زیست و تندیس بلورین بهره وری، در بین یکصدشرکت برتر ایران نیز جای گرفته است.
بازرسی و نظارت پیوسته بر مواد اولیه از معادن تا حمل به کارخانه و کنترل بر خطوط تولید و بسته بندی محصولات فولادی ضمانت مناسبی برای تولیدات این شرکت بزرگ فولادسازیست. دارا بودن تمامی استاندارد‌های ملی و مهمترین استانداردهای جهانی فولاد و ایزو‌های تولید، کیفیت و محیط زیست از دیگر وجوه تمایز ذوب آهن اصفهان می باشد. تولید محصولات با استحکام و مقاوم در برابر زلزله و بلایای طبیعی باعث شده تا شعار ذوب آهن اصفهان " با اطمینان بسازید" ( Construct with confidence ) از دلنشین ترین و صادقانه ترین شعارهای صنعتی در سرتاسر جهان باشد.