معرفی شرکت شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) براساس تبصره 29 قانون بودجه سال 1376 کشور و به منظور اجرای پروژه‌های توسعه صنعت روی تأسیس گردید. در دی ماه 1376 با تشکیل کمیته راهبری توسط وزارت معادن و فلزات وقت عملاً تلاش و فعالیت جهت تشکیل شرکتی به صورت سهامی عام به منظور ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید روی به میزان یکصد هزار تن در سال آغاز گردید و با جلب مشارکت 27 نهاد ملی و منطقه‌ای به عنوان هیأت مؤسس و با اخذ تأییدیه از اداره ثبت زنجان در تاریخ 21/11/1376 نسبت به عرضه سهام به عموم مردم ایران اقدام شد .اولین مجمع عمومی مؤسسین شرکت در تاریخ 10/2/1377 برگزار و با تصویب اساسنامه، انتخاب هیأت‌مدیره، بازرس قانونی و ثبت شرکت در تاریخ 19/2/1377 تحت شماره 2972 در اداره ثبت زنجان، شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) به عنوان یک شرکت خصوصی عملاً فعالیت خود را آغاز نمود. شرکت در تاریخ 2/8/1379در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفت و سهام آن در تاریخ 20/1/1380 بر روی تابلوی بورس معامله شد.

موضوع فعالیت
طبق ماده ۳ اساسنامه شرکت، موضوع فعالیت شرکت عبارتست از: ایجاد و احداث کارخانه‌های استحصال فلز روی از معادن روی کشور .
سرمایه‌گذاری و مشارکت در کارخانه‌های تولید روی .
اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، تولید و تغلیظ مواد معدنی.
واردات ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد مصرفی، لوازم یدکی مورد نیاز از خارج کشور و یا تأمین از داخل کشور.
مشارکت در سایر شرکتها از طریق تأسیس یا تعهد سهام شرکتهای جدید، خرید یا تعهد سهام شرکتهای موجود در زمینه‌های تولیدی، صنعتی، طراحی مهندسی، مطالعاتی و تحقیقاتی، خدماتی و هرگونه امری که به نحوی از انحاء با فعالیت‌های فوق مرتبط باشد.
ارائه خدمات فنی، مشاوره‌ای، صنعتی، فروش و توزیع محصولات تولیدی داخل و خارج از کشور.
مبادرت به انجام کلیه امور و عملیات صنعتی، معاملات مالی‌، اخذ تسهیلات اعتباری و وام از بانک‌ها، صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی، اخذ نمایندگی از سایر شرکتهای داخلی و خارجی و اعطاء نمایندگی، اقدام به عملیات بازرگانی موضوع قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای تحقق اهداف شرکت لازم یا مفید به نظر برسد و جهت تأمین اهداف و موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.


پیام مدیرعامل گروه توسعه
به مناسبت ۲۹ مهر روز ملی صادرات

مجموعه شرکتهای توسعه معادن روی ایران با تلاش و کوشش و تکیه بر آرمان‌های کیفیت، قیمت، سرعت، خدمات، انعطاف‌پذیری و کسب بازارهای جدید داخلی و خارجی، برای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، روز ملی صادرات را گرامی میدارد.
مهدی کوهی
مدیرعامل گروه توسعهpic۱
pic2