بستنی ایتالیایی با برند ایرانی «میلاو» به بازار آمد
*حمید ولی زاده مهربانی مدیرعامل: این شرکت محصولات خود را در 3 شاخه چوبی،ساندویچی ولیتری تحت نظر کارشناسان ایتالیایی و با همان فرمول محصولات ومواد اولیه ایتالیایی تولید و به بازار عرضه کرده است که با استقبال چشمگیر مصرف کنندگان ایرانی مواجه شده است
اولین واحد تولید بستنی با استانداردهای روز دنیا با همکاری و حمایت زیرشاخه شرکت‌های ایتالیایی از چندی قبل به طور آزمایشی در ناحیه صنعتی دماوند مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
حمید ولی‌زاده مهربانی، مدیرعامل شرکت بستنی بسکیان هریس که اولین تولید کننده تخصصی بستنی در کشور تلقی می‌شود هفته گذشته در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت از آغاز عرضه فراگیر محصولات این شرکت در ماه‌های آتی خبر داد.
شرکت بستنی بسکیان هریس که یک شرکت خانوادگی و توسط برادران مهربانی راه اندازی شده است، قرار است با همکاری شرکت های ایتالیایی محصولات خود را در سه زیرشاخه چوبی، ساندویچی ولیتری با ۶۰ طعم در بسته‌بندی‌های متنوع روانه بازار کند.
مواد اولیه این محصولات کاملا وارداتی است و از طریق شرکت دبی برادران مهربانی به شرکت مادر در ایتالیا ارسال و دریافت می‌شود.
شیوه تولید بستنی دراین شرکت با شرکت‌های همگن کاملا متفاوت است و انبار این شرکت مواد خشک و تر جدا از هم نگاهداری شده و از آب کاملا تصفیه واستریل شده استفاده می‌کند که به لحاظ خلوص نزدیک به آب مقطر است.
بر اساس اظهارات حمید ولی‌زاده مهربانی مدیر عامل، دستگاه‌های این واحد به طور کامل از ایتالیا خریداری شده و به مدد کارشناسان ایتالیایی در کمترین فضای ممکن جا داده شده است. مجموع زمین شرکت ۱۷۰۰ مترمربع است که فضای سرپوشیده آن از ۱۳۰۰ مترمربع فراتر نمی‌رود.
شرکت بستنی بسکیان هریس با توجه به روند کاهش تحریم‌ها مترصد عقد قرارداد با شرکت‌های بین المللی و فعالیت به عنوان نماینده منطقه‌ای این شرکت است که امکان کاهش قیمت مواد اولیه تا ۲۰درصد را فراهم می‌آورد لیکن در عین حال تولید و عرضه محصول تحت برند وطنی را هم مد نظر داشته است. در این راستا برند تجاری میلاو به ثبت رسیده که البته محصولات این برند هم تحت نظر کارشناسان ایتالیایی تولید و عرضه می‌َشود و فرمول محصولات این برند هم به طور دوره‌ای از سوی نمایندگان شرکت ایتالیایی آنالیز و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اگرچه ماشین‌آلات شرکت بستنی بسکیان هریس مراحل تست فنی و پیش تولید را پشت سر گذاشته و حدود ۹ ماه است نصب شده اند اما تا زمان صدور مجوزهای بهداشتی از سوی سازمان نظارت بر غذا و داروی وزارت بهداشت تولید انبوه در این واحد کلید نخواهد خورد.
تفاوت بنیادین و تنوع محصولات و طعم های این شرکت با تولیدات شرکت‌های رقیب موجب شده روند صدور این مجوزها زمان‌بر باشد و طی ۸ ماه تنها برای ۷ طعم و محصول مجوزهای لازم صادر شده است.
فرمول و طعم‌ محصولات شرکت به حدی متفاوت است که سازمان نظارت بر غذا و دارو ناچار به اختصاص کدهای اختصاصی به آن‌ها شده که در چارچوب تعاریف موجود بستنی نمی‌گنجیدند. به گفته مهربانی ، اولویت و اصل کار این شرکت راه اندازی خط بزرگ تولید بستنی کیم است که مجوز آن به تازگی صادر شده ولی بهره‌برداری از آن انشاء‌الله با شروع فصل گرما آغاز خواهد شد. این تولیدات و سایر بستنی های تولیدی مورد اشاره عمدتا در سطح کافی شاپ‌ها و رستورانها توزیع می شود.
مدیر عامل در عین حال تاکید دارد کیفیت و طعم محصولات شرکت بستنی به حدی متفاوت است که یکبار مصرف این محصولات برای وفاداری همیشگی به این شرکت کفایت می‌کند.
ظرفیت اسمی این شرکت بستنی ۵ هزار تن در سال است که در صورت تامین مواد اولیه و برطرف شدن مشکلات از جمله کمبود گاز به زودی به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.
مهربانی همچنین خواستار برخورداری از تسهیلات دولتی است تا این شرکت برای رقابت با شرکت‌های همگن بتواند تبلیغات قابل قبولی برای معرفی محصولات خود داشته باشد.
نصب ماشین آلات Hi-Tecپاستوریزاسیون وهموژنیزاسیون مصرف سوخت در این واحد تولیدی نسبت به واحد‌های مشابه ۱۰درصد میباشد .
قسمت اعظم محصولات میوه ای این کارخانه از میوه های طبیعی وگاه ارگانیک استفاده میشود. قیمت فروش محصولات تولیدی توسط این واحد تولیدی نسبت به کشورهای همسایه که این محصول را به طور آماده از کشور مبدا وارد میکنند ۲۰درصد میباشد،که چشم انداز وسیعی برای صادرات این محصول را فراهم کرده است .
مهندس صادقی و هیات‌همراه در این دیدار با عملکرد و توانمندی‌های شرکت بستنی آشنا شده و دستورات لازم برای بررسی مطالبات این واحد صادر شد.