«چشمک» ،تک ستاره ای در صنعت سلولزی
امین موج‌بافان مدیرکارخانه شرکت پارس کرپ به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان محصولات سلولزی بهداشتی کشور هفته گذشته در دیدار یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران خواستار نظارت بیشتر بر نحوه قیمت گذاری محصولات مصرفی شد .
فقدان نظارت کافی در زمینه نحوه قیمت گذاری کالاهای مصرفی در کشور بلای جان آن دسته از تولید کنندگانی شده که اصرار به تولید محصولات با کیفیت دارند .
امین موج‌بافان می‌گوید: مواد اولیه این شرکت ۱۰۰درصد وارداتی است و در حال حاضر محصولات چشمک در قالب ۱۷۰ طرح و در ۵ شاخه تولید و به بازار عرضه میشود.
شرکت پارس کرپ از اولین واحد های تولید محصولات سلولزی در کشور است که به همت علی اصغرموج‌بافان بنیانگذار ، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت که از سال ۴۲ وارد این صنعت شد، تأسیس گردید و از سال ۵۳ با اخذ مجوز بهـره برداری با عرضه محصولات خود تحت برنـد«چشمک» وارد بازار شد .
واحد تولیدی این شرکت در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و فضای سر پوشیده ای حدود ۵ هزار متر مربع در محدوده شهرستان پاکدشت واقع شده و برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است .
امین موج‌بافان که در بخش هایی از این دیدار میزبانی هیات بازدیدکننده را برعهده داشت از اهتمام این شرکت به تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت می‌گوید که به دلیل نبود نظام قیمت گذاری مناسب در بازار مشکلاتی را هم برای شرکت در پی داشته است .
شرکت پارس کرپ متاسفانه به دلیل نبود کاغذ تیشو ی با کیفیت در کشور و علیرغم وجود مشکلات متعدد در امر واردات ، محصولات خود را با مواد اولیه ۱۰۰درصد وارداتی با کیفیت بالا تولید نموده و روانه بازار میکند .
ارتقاء کیفیت و تنوع در بسته بندی از اهداف این شرکت میباشد که در جهت حفظ این مهم گامهای موثر و جدی برداشته شده است . رقابت سالم و صادقانه بین تولید کنندگان ، احترام به مشتری و مصرف کننده میباشد که شرکت پارس کرپ با این اعتقاد توانسته بر خلاف مشاهده بعضی ناملایمات همچنان از محبوبیت برند خود بین مصرف کنندگان برخوردار باشد و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است .
با این حال ، کیفیت حرف اول و آخر را می زند و چشمک که در حال حاضر محصولات خود را در ۱۷۰ نوع طرح و در ۵ شاخه تولید میکند با داشتن واحد کنترل کیفی قوی و آزمایشگاه مجهز برای تست مواد اولیه همچنان قدرت رقابتی خود را در بازار داخلی کشور حفظ کرده است .
امین موج بافان با همان دقت و حساسیتی که پدر در کار و مسئولیت خود داراست ، کیفیت را سر لوحه کارش قرارداده است و با تاکید بر این که مشتریان چشمک دارای سلیقه خاصی هستند بر استفاده از بالاترین ظرفیت تولید با توجه به شرایط حاکم تاکید می‌کند که نمادی از پویایی این واحد پیش کسوت و خوشنام است .
یکی از راهکارهای چشمک برای رقابت سالم در تولید ، نوسازی ماشین آلات و جایگزین کردن ماشین آلات با هدف بهره وری بالا و به حداقل رسانیدن ضایعات بوده است .
گفتنی است که این شرکت چندی قبل قراردادی با شرکت ریکاردوی ایتالیا برای خرید ماشین آلات به روز صنعت محصولات سلولزی منعقد کرد که تشدید تحریم ها مانع اجرای این توافقنامه شد . لغو این قرارداد موجب نشد تا مدیریت پارس کرپ از پیگیری و تلاش در این زمینه مایوس شود بلکه با اقدامات صورت گرفته ماشین آلات جدید از شرکت معتبر دیگری خریداری شده که در آینده نزدیک به کشور حمل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
امین موج‌بافان یکی از جدی ترین چالش های پارس کرپ را کمبود فضای تولید عنوان میکند و از مشکلات این شرکت برای تامین حداقل ۳۰ هزار متر مربع زمین در یکی از شهرک های صنعتی محدوده پاکدشت از جمله عباس آباد و یا خرید زمین های مجاور واحد کنونی شرکت می گوید که همراهی و حمایت مدیران دولتی را ضروری ساخته است .
هیات بازدید کننده در دیدار از واحد تولیدی پارس کرپ با پیشینه و عملکرد آن آشنا شدند و در جریان مشکلات این واحد قرار گرفتند و در پایان این دیدار دستورات لازم برای بررسی مطالبات این واحد صادر شد .