عدم تحقق وعده ها  و مشوق های مالیاتی
تاکنون 70 درصد از زمین های صنعتی استان واگذار شده و بیش از نیمی از قراردادهای منعقده در شهرکها به بهره برداری رسیده است.
شاهین حیدری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان این مطلب، به تشریح موقعیت ۱۱ شهرک صنعتی فعال و تولیدات استان به ترتیب اولویت پرداخت و در ادامه گفت: میزان ظرفیت اشتغال زایی بر اساس زمین‌های صنعتی موجود ۱۴۶۰۰۰ نفر می باشد و هم اکنون بیش از ۶۶۶۰۰ نفر در شهرکهای صنعتی این استان مشغول به کار می باشند.
وی تصریح کرد: از عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی می توان به عدم تحقق وعده ها و مشوقهای مالیاتی جهت استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی، ورود بی رویه کالاهایی که تولیدات مشابه داخلی دارند، عدم ارائه تسهیلات از سوی بانکهای عامل و تحریم های بین المللی اشاره کرد.
حیدری افزود: شاید در وهله اول پیامد این تحریم ها در کوتاه مدت خساراتی را در بخش چالش زای صنعت وارد کند و بر مشکلات آن بیفزاید، اما واقعیت گویای این است که ارتقای دانش علمی در زمینه های مختلف صنعت و تسلط بر تکنولوژیها و اراده متولیان و مسئولان صنعتی سهم و اهمیت زیادی در تحقق عدم وابستگی‌ها داشته و استقلال صنعتی و اقتصادی محصول نهایی آن خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به ضرورت توانمندسازی واحدهای صنعتی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: با توجه به ضرورت شتاب گرفتن رشد و توسعه اقتصادی کشور مبتنی بر اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی در چارچوب چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه به سیاستگذاری و هدایت و نظارت، توانمندسازی بخش های خصوصی در اقتصاد و حمایت از آن جهت رقابت کالاها در بازارهای بین المللی و آماده سازی بنگاههای داخلی جهت مواجهه هوشمندانه با قواعد تجارت جهانی در یک فرایند تدریجی و هدفمند و توسعه سرمایه انسانی و متخصص، برخی از فعالیتهای این شرکت جهت رسیدن به آن اهداف می باشد.
به گفته حیدری هدایت، ساماندهی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، ایجاد، آماده سازی و توسعه و تکمیل شهرک ها و نواحی صنعتی به منظور تامین بستر مناسب سرمایه گذاری، مدیریت، توسعه و آموزش منابع انسانی به منظور داشتن سازمانی پویا و توانمند و دانش مدار، کمک به ارتقاء ارزش های اجتماعی با افزایش فرصت های شغلی، بهبود سطح رفاه جامعه، توسعه دانش صنعتی و حفظ مسائل زیست محیطی از جمله اهداف این سازمان می باشد و آن میسر نخواهد شد جز تعامل نهادها و سازمانها با یکدیگر.
وی با بیان اینکه این شرکت در همه حال حامی صنعت و سرمایه گذاران در راه پیشبرد اهداف عالیه اقتصادی کشور است اظهار داشت: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و تکالیف بخش صنعت در خصوص ایجاد و استقرار توسعه پایدار و همچنین بسترسازی اشتغال و تدارک ساز و کار مناسب جهت جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و همچنین مد نظر قراردادن حمایت های همه جانبه از صنایع کوچک صنوف تولیدی به نظر می‌رسد کاملا هماهنگ و همسو با اهداف کلان اقتصادی استان قرار داریم.
براساس اظهارات حیدری، در همین راستا بدیهی است با وجود بسترهای مناسب استقرار و تولید صنایع کوچک در این شهرکها و حمایت های دولت در راستای تحقق اهداف ملی، شاهد گسترش و توسعه روز افزون در سطح استان خواهیم بود.