دنیای اقتصاد- حدود دو هفته از حادثه فرودگاه جده و تعرض دو مأمور عربستانی به دو نوجوان ایرانی می‌گذرد که انتشار خبر این اقدام شنیع مأموران آل سعود در رسانه‌ها، اعتراض اقشار مختلف مردم در شهرهای کشور از جمله مشهد مقدس را به دنبال داشت؛ شهروندان مشهدی تاکنون دو تجمع اعتراضی را در واکنش به این عمل هولناک در مقابل کنسولگری عربستان در مشهد برگزار کرده‌اند. نخستین تجمع در قالب راهپیمایی و در روز 21 فروردین ماه صورت گرفت که در آن اقشار مختلف مردم حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی از قبیل «سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام، مرگ بر تکفیری و داعشی، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و آل سعود خائن ننگت باد ننگت باد» مسیر حرم مطهر امام رضا(ع) تا چهارراه شهدای مشهد را پیمودند.
دومین تجمع نیز که حدود یک ساعت به طول انجامید، عصر روز ۲۲ فروردین ماه در مقابل کنسولگری عربستان بود و تجمع‌کنندگان شعارهایی از قبیل « سعودی بی‌شرف ننگت باد، سفارت سعودی تعطیل باید گردد، ایرانی باغیرت ذلت نمی‌پذیرد و عمره مستحبی نمی‌خوایم» سر دادند و خواستار حمایت نیروی انتظامی شدند.
شایان ذکر است این تجمع‌ها در پی تعرض مأموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده صورت گرفت و اعلام شده است این دو مأمور خاطی بازداشت شده اند و نخستین جلسه دادگاه آنان نیز برگزار شده است.